Followers

Sunday, January 20, 2013

Kisah Mee Goreng

Assalamualaikum

Hari ni umpama hari makan mee sedunia. 
Breakfast tadi dengan mee goreng basah. 
Masak sebungkus, nak makannya hanya 2 1/2 orang. Yang 1/2 tu kiranya utk firas la kan. 
Dak kecik tu bukan makan banyak mana pun.
Akhirnya ada lagi baki untuk makan tghari. Tup tup baru teringat tengahari tu ada jemputan ke majlis menghantar berian (majlis pertunangan belah pihak lelaki). 
Sudahnya baki mee tu cadangnya buat makan malam la pulak kalau masih elok.

Elok sampai rumah kenduri, tengok2 menu hidangannya ialah MEE GORENG jugak. Aduhh menu sama la pulak. Bila nak balik, tuan rumah pulak bungkuskan mee goreng tu utk cikgu. Alahai memang nasib ko la perut, malam ni sila lah hadam mee goreng lagi yer hohoho

Pssssttttt sekali sekala pekena mee goreng dengan cili padi memang terangkat. Walau pun dari pagi sampai ke malam duk ngadap mee goreng jer, bila dah ada cili tu makan memang tak cukup sepinggan ler jawabnya hehehe
Burrrpppppp !! Alhamdulillahhhhh

3 comments:

umi alya said...

rupa2nya hari ini merupakan hari mee sedunia buat cikgu anis, makan jangan tak makan..

Mimi Azirah said...

sy lak kalau mee goreng masak sendiri ke atau sedara masak sy mkn kalau kat kedai memg sy tak mkn

hainom OKje said...

Ha...ha...mau muntah tgk mee goreng lps ni...he..he
Cili padi tu makan gitu ke buat sambal ceqgu?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...