Followers

Wednesday, January 16, 2013

Apa Hukum Menghebahkan Keadaan Jenazah Yang Buruk?

Assalamualaikum

Dah breakfast ke pagi2 buta ni?
Kalau belum meh cikgu suapkan satu menu breakfast untuk jiwa dan rohani kita pagi ni.
Menu ni cikgu ambil dari tazkirah pagi di TV3, tak pasti pulak tajuk apa tapi ada kaitan dengan kematian. Cikgu just nak highlight perkara kat bawah ni. Selamat menjamu selera hehehe.....



Kita dituntut untuk pergi ziarah 
keluarga orang yang telah meninggal dunia. 

Kalau jenazah yang kita ziarah tu ada tanda2 yang tak elok 

contohnya mayat berulat atau sebagainya, HARAM ke atas kita 

menghebahkan keadaan buruk jenazah tu pada orang lain. 

Simpan saja dalam hati untuk jadi iktibar dan insaf pada diri sendiri.

Wallahua'lam

6 comments:

♥Cik Puan♥ said...

sangat comel

aTieYusof Family said...

Betul tu..tak perlu lah kita nak menceritakan aib jenazah.. simpan je dlm hati jadikan ikhtibar..kita nti belum tau lagi...

CeqGu said...

betul tu atie

hainom OKje said...

Yelah kan... kalau kita menutup keaiban org. nescaya Allah akan menutup aib kita...

Kesuma Angsana said...

betul tu, setuju sgt!

CeqGu said...

Ok je: betul tu

KA: ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...