Followers

Friday, January 4, 2013

Hukum Perempuan Inaikan Rambut Beruban

Assalamualaikum






10 comments:

umialya said...

agaknya UIA peminat Hantu Kak Limah kot..

serius.. boleh ya?

Jemarisuri said...

salam ziarah...js pun dh follow sini...

thanks sbb sudi singgah di blog js..^^

CeqGu said...

kak tini : hehehe... yup kak tini. diharuskan lelaki dan perempuan inaikan rambut utk suami dan bukan tujuan menunjuk-nunjuk. syaratnya dengan inai, kalau pewarna kaler hitam tak boleh sama sekali. kalau pewarna yg kat kedai tu walau halal, ustazah anis kata dikhuatiri menghalang air sampai ke rambut. nanti wudhuk dan mandi hadas bbesar tak sah...wallahua'lam

CeqGu said...

js : thanks js....^_^

syafisyifa' said...

uai lawakla...t kasih atas info. maaf
lama xdpt jlnblog sbb tengah mabuk ni.xdpt nk bc semua.

izan mama mia said...

dah kita pakai tudung..mana nak nampak kan..apapun kalau niat untuk suami apapun boleh kan selagi tak melanggar batas agama...

NoEn said...

inai boleh, tapi pewarna rambut xboleh..itu yg sy belajar kat sekolah dulu la...lg pun inai boleh menyihatkan rambut....hehe tetiba rasa nk pakai inai ;p

CeqGu said...

pejah: wahhh mabuk nak dapat baby la tu...tahniah

izan &NoEn : betul tu, pewarna rambut walau ada tanda halal kalau dari jenis menghalang air ke rambut pun tetap tak leh pakai

Ummu Muhammad said...

nasib baik ckp mcm kak limah haru kalau dari depan mcm kueh lopez hehe

IntaNBerliaN said...

hihiii suka bc kata2 uai sbb sempoi je ayat2 dia... hihii

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...