Followers

Wednesday, January 9, 2013

Dessert Kami Di Petang Hari - Creme Brulee


 Assalamualaikum......

 Dessert apakah ini???


Dah lama teringin nak rasa dessert yang satu ni. Terliur tengok mat dan minah saleh duk makan. Depa panggil Creme Brulee.........Tapi cikgu tak pasti menjadi ke tidak creme brulee cikgu ni. Sebabnya bawah lapisan karamel tu macam creamy creamy gitu.  Tak tau texture creme brulee ni macam puding ke apa......ada sape2 pernah buat tak?

 

 Nak makan creme brulee ni kena kasi pecah dulu karamel kat atas tu. Ketuk2 ja dengan sudu......

Photo

 Haaa cer tengok .....betul ker macam ni rupa creme brulee ? Kalau bukan cenggini rupanya maka kita namakan saja dessert cikgu ni dengan nama Creme Boleh Lerr , apa macammm??? ada sesuaikah itu nama hik hik hik


UPDATE:

Ini ler texture creme brulee yang sebenar. Makanya creme brulee cikgu dengan terang lagi bersuluh tak berapa menjadi. Hokeyyy tak per, next time akan cuba lagi...........hohoho









7 comments:

Yong Is My Name said...

Wahhh.. Creme Brulee lagi
kalau Cik Yong buat cuma ada perkataan creme jea yang brulee tertinggal belakang

umialya said...

janji sedap...

nurbijen said...

first time tgk desert ni... asal rasa ok, kira jadi la tu :)

Ummu Muhammad said...

menggode i lagilah tuh suh baka2 kek

LYAfrina said...

yumm..sedap..mesti rasanya lemak2 + bkrim kan

Ummi Iman said...

Yg penting cuba ;)

Errah said...

sedapnye tu..xpe try lg..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...