Followers

Sunday, December 30, 2012

Berhati-hati Dengan Botol Air Mineral Di Airport dan stesen Bas!

Assalamualaikum....

Baru kejap tadi singgah fb jiran terchenta cikgu kat malaysia nun. Ada taktik terbaru penyeludupan dadah. kalau sebelum ni kita dengar tentang ada orang malaysia yang kena tangkap sebab dituduh membawa beg berisi dadah pada hal dia tak tahu menahu ttg isi beg tu, kali ini ada taktik licik yg lain pulak.

Taktik baru ni, diaorang seludupkan dadah dalam botol air mineral plak. So hati2lah bila kat airport atau stesen bas. kalau ada yang mintak tolong pegang atau tengokkan botol air mineral tu, baik tok sah lah. bagi jer apa2 alasan n terus beredar. karang tak pasal2 jadi macam kes orang mintak tlg jagakan beg, tiba2 datang polis geledah beg tu rupa2nya ada dadah. Beware yer kawan2.

Thumbnail
Botol mineral mengandungi air. tapi di sebalik label air mineral tu sebenarnya ada dadah.

Kalau rajin cuba tengok video ni kat youtube, klik SINI 
Walau pun dalam video tu bukan menunjukkan kat airport malaysia. Tapi tak mustahil boleh berlaku kat negara kita kan. Bukan kat negara kita ajer lah, kat mana2 pun boleh berlaku.

Dunia sekarang ni, kita nak berbuat baik pun payah. Ada saja taktik jahat manusia ni.. Yang herannya benda salah bijak pulak kepala otak depa ni berfikir. Kan bagus kalau gunakan kebijaksanaan tu untuk perkara2 baik.........huh macam2. Semoga allah pelihara kita semua dari perkara2 tak baik. aaminn

5 comments:

Ummu Muhammad said...

setuju! thnaks 4 d sharing..

p/s: soalan lari dr tajuk..anis ngajar brunei belajar mane dulu nis?

Nora Karim said...

ish menakutkan... macam2 kes la sekarang ni kan? mmg kena hati2...

CeqGu said...

um: welcome :). anis tak ngajar kat brunei.now tgh cuti tanpa gaji. dulu belajar kat skudai,johor je


nora:memang pun,ngeri kalau baca cerita yg macam2.

umialya said...

otak dorang mmg cerdiklah..

CeqGu said...

Haah,cerdik xkena tempat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...