Followers

Friday, February 1, 2013

Jawapan Paling Tepat Ialah.......Jeng Jeng Jengggg

Assalamualaikum...

Tadi dalam badan tak berapa nak sedap, cikgu sempat ajak kawan2 blog teka apa yang ada kat dalam gambar ni.....


Dan ini pula jawapan2 yang cikgu terima............ tetiba rasa segar bugar badan baca jawapan2 ni hehehe...

KY : Asam keping  

Jemarisuri : Kurma yang dilecek 

Umi Alya : Belimbing rebus

Kakzakie : Kurma yang meragukan (sebab kakzakie tulis cenggini : macam kurma tapi eh entahlah) hihi

Kuazue : Belimbing buloh wat jeruk kering

Hainom OKje : belimbing buluh yg dijeruk

Nealopah : belimbing rebus yang orang buat sambal hitam


cikgu paling suka baca jawapan hainom OKje kat dalam kotak bawah ni hehehe....... nasib baik OKje perasan clue nya tumbuh-tumbuhan ....... kalau tak mesti lembu boikot dgn OKje hehehehe



ok jawapan yang PALING TEPAT  ialahhhh........ 

BELIMBING BULOH KERING/JERUK hehehe..... 

tepuk! tepuk! tepuk! untuk Kuazue dan juga Hainom OKje  kerana jawapan mereka adalah paling tepat.

Belimbing rebus pun betul jugak tapi tak memenuhi kriteria jawapan pemberi teka teki hohoho.....

Terima kasih sebab sudi bermain teka teki dengan orang yg demam hehehehe....






10 comments:

umi alya said...

bukankah yg ni belimbing rebus yang akak selalu masak sambal hitam?? rupanya sama jer..

pssstt: tetap xmo kalah, ahakkkkkkkkk..

CeqGu said...

k.tini : hahaha....akak kena hantar sambal hitam tu kat cikgu anis dulu baru jawapan belimbing rebus dikira jawapan paling tepat kui kui kui

izan mama mia said...

wah okjer yg terer..kalau saya sah sah xtau nak teka apa

Mimi Azirah said...

jwpn dah tau pun...

KY said...

heee..terkeluar terus jawapan KY

nurbijen said...

sedap ke rasanya? tak pernah lagi makan

hainom OKje said...

Tak sangka terer jugak OKje ni.... walaupun dah lemau otak ni hehe...

CeqGu said...

Nur: kalau mkn mcmtu jer masam ppurit ler hihi

Okje: mesti hebat di dapurni

Kasih Salina said...

kalo saya akan kata tu asam jawa..haha..sekali imbas tengok macam asam jawa..

intanfirdaus247 said...

dulu duk tgk mak buat jeruk..sebalang besar..huhu.sambil ataip ni air liur pecah pecah ni..ades

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...