Followers

Friday, February 15, 2013

Ragam Cucu Tok Mi dan Tok Ayah

Assalamualaikum

Entri ni dituju khas untuk en suami yang jauh nun di seberang laut china selatan. Tengok la anakanda Firas dah makin pandai bersosial. Kalau nampak Aqil, Firas tak jadi nak tido lama2. Suka sangat dia dapat main2 dengan Aqil. Esok Aqil dah nak balik Pokok Sena, sunyi semula la anak soleh kita ni bang huhuhu.

Situasi : Di pasar basah tiruan........kekekeke



Aqil : Besarnya raga abang firas. Mama abang Firas pesan beli apa ni?

Firas : Hurmm rasa macam nak beli  ikan jaws la aqil. Nak suruh mama buat kari ikan jaws hikss......Agak2 muat tak letak ikan jaws dalam raga ni ? Eh Aqil takkan beli jagung jer kotttt..... tak der classs la






Aqil : Ibu, abang Firas nak beli ikan jaws. Kalau Aqil nak beli ikan duyung bleh tak bu. Jagung ni kita jual balik la yer, berat la nak tolak huhu.

Firas : Eeee Aqil ni nak lawan abang Firas la tu. Mentang2 la abang Firas nak beli ikan jaws.






Aqil : Abang Firas !, abang Firas! cepat possing maut, mamarazzi tengah amik gambar kita la.

Firas : Er yer ker.........ok kita tenyummmm campai tinge erk..... hihihi. Ruginya kakak Wafa tak balik. Mama, nanti gambar ni masuk majalah apa erk?

Mamarazzi : Majalah 3 kot ! hohoho

Aqil : Fuyyo jadi retissss la kita abang Firas muahahahaha...


mode: ra, ya, nun, dal, wau kat dia huhuhu














10 comments:

umi alya said...

alaaaaaaaaaaa.. siyenyo.. sob3x

izan mama mia said...

hihihihi...dialog sungguh ker ibu dia yg memandai niie..hihih

ejulz said...

haha.. seronok je dia main troli tu. hehe

Jemput join segmen ni kalau belum.. :)

http://kampung-kameq.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html

Mia Kassim said...

Hehe cute......

nea lopah said...

Alahai comel nya.. owh dh praktis nk tlg ibu g pasar yer..bagus nye anak ibu ni.

nurbijen said...

amboi, kari ikan jaws.. auntie pun nak sikit, boleh?

QA's ~ mamapapa said...

Eheheh!!ikan jaws!!?samala..anak2 saya pun suka main tolak2 troli konon2 mcm pegi pasor,ehehe!!

CeqGu said...

izan: tentu la dialog si mamarazzi hehehe

nur: lalu ko nak make kari ikan jaws? hehehe

QA's: yg sorang tu baru nak pandai bertatih, seronok la tolak troli tok mi dia, yg sorang lagi tu plak memang hobi dia bawak beg/raga ke hulu ke hilir hehehe

hainom OKje said...

Seronok tgk keletah budak kecik baye ni kan ceqgu...

CeqGu said...

haah, time kawan ..bahagia, time berebut...huru hara jadinya hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...