Followers

Tuesday, February 19, 2013

Buku Comel

Assalamualaikum...

Sebelum ni cikgu ada bagitau beli buku kan.
So kali ni cikgu nak komen skit la tentang buku pop-up yang cikgu beli untuk Firas.

Buku pop up Firas posing atas katil hehehe

Inilah buku yang cikgu beli tu. Cikgu memang suka sangat dengan buku cerita yang comel2 cenggini.
Nak nak yang jenis pop up ni. Belek jer muka surat, toingggg toingggg terpacak watak2 cerita.
Suka tauuu hehehe...

Sebelum ni memang susah la nak jumpa buku pop up dalam bahasa melayu.
Dalam kata lain, buku pop up terbitan malaysia memang payah nak jumpa atau memang tak dak langsung.
Selalu cikgu tengok mesti dari overseas mari punya.
Tentulah harga pun mahal sikit kan. Yerlah buku tu kena naik kapal terbang atau kapal laut, pastu pulak beza matawang pun penyebab utama gak buku dari seberang laut jadi mahal.

So bila cikgu jumpa buku pop up terbitan negara sendiri, senyum sampai tinge la kan.
Ssebab dalam kefala ai tentula buku tu lebih murah kennnn...
Rasa nak rembat semua siri yang ada.Tapi bila cikgu belek harga, adehhhhh RM9.90 sebuah.
Dah la kualiti buku tak hebat macam obersi punya.
Tebal memang tebal, tapi tetap kalah dengan ketebalan buku dari luar negara. Meleding semacam jerk.
Akhirnya beli sebuah jer la.

Cikgu tak tau la mungkin korang rasa buku tu dah berbaloi kot dengan harganya.
tapi bagi cikgu, kalau boleh biar ler murah cikitt hehehe.
Mungkin sebab kos penghasilan buku kat malaysia tinggi kot sebab tu la reganya tak murah mana.
Jeles tau tengok buku2 kat UK yang macam2 pesen dan menarik tu murah2 jer.
meleleh ayaq liuq tau ! huhuhu


13 comments:

umi alya said...

Firas........ kak alya pinjam boleh?

Mama Zharfan said...

siyes sgt comel kalau pop up ni ;)

NoEn said...

bagi sy ok dah kot...xtahu ler...cikgu beli buku tu kat mana? popular ke muda osman?

Fieda Zan said...

buku apa ni cikgu?salam perkenalan.. jom join blog saya :)

izan mama mia said...

wah buku...cantik,,sukalah firas yer

Mia Kassim said...

Comel jak buku tp klu dapat kat anak aku mesti tercabut gajah dan zirafah tu

Mimi Azirah said...

suke tgk buku nih...nih yg nk cri jugak utk aina n auni

wan nurul hezrina abd halim said...

alahai menarik minat sungguh nak baca tuh..beli kat mana ceqgu?

hainom OKje said...

Alahai cikgu ...kalau OKje beli buku Pop up ni, agaknya sapa yang nak baca ek? hehe...Arjunakah? Ha..ha... Simpan untuk cuculah pulak...


Kesuma Angsana said...

hehehe comel je buku nk murah kena tunggu bila ada jualan blh borong giler2

Fiza Rahman said...

Cutenya buku tu.

CeqGu said...

Umi alya: bolehhhh tp kena la dtg sini hihi

Okje: hihi boleh arjuna bacakan utk okje sebelum tido....ala bedtime story gitu kiki

Ka: bukan apa, cikgumperati buku2 kanak2 lat malaysia ni lebih mahal berbanding kat uk

Wan , noen: cikgu beli kat kedai buku muda osman...

Mimi: cari ler...mmg menarik

hainom OKje said...

Haha....lawaklah ceqgu ni...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...