Followers

Saturday, February 23, 2013

Tak Mandi

Assalamualaikum....

Pagi tadi rumah cikgu tetiba takder air.
Kata ayah cikgu enjin tangki air rosak. Lepas ayah pi godek2, berfungsi ler balik.
Cumanya air masuk sikit2 jer.
Tak dapat la cikgu nak mandi huhu.
Firas pulak melabor besar, mujur ler ada air sikit, cukup utk cuci dan mandikan sekali dak kecik tu.

Dalam pukul 10 lebih gitu umi cikgu ajak keluar kejap.
Katanya nak tunjuk contoh pergola yg dia duk berkenan kat kg cikgu ni.
Pi ler cikgu dengan xmandi hihi.
Lepas tengok pergola tu, umi saja nak jamu mata suasana kg.
Kebetulan jalan kg tu muat2 sebuah kete jer, so agak terketar2 jugak la umi cikgu tiap kali berselisih kereta.
Dah agak jauh, cikgu ajak umi balik.
Masa nak balik tu kereta umi bertembung dengan 4 buah kete.
Semua lelaki dlm kete tu.

Apa lagi kelam kabut la umi cikgu.
Kete umi plak masa tu betul2 atas jambatan yg muat satu kete.
Nak x nak umi cikgu yg kena undur. Jambatan tu pulak xder pagar kiri kanan.
Agak mwncabar jgk la nak reverse. Yg diaorg plak mmg xleh reverse dah .
Jenuh undur jenuh ke depan, akhirnya umi surrender. Malu xyah cakap la huhu.
Last2 keluar la sorang mamat yg segak bergaya harum semerbak nak tolong reversekan
Cikgu duk pangku firas yg tgh lena so xkeluar la dari kete.
Agak segan jugak la kalau2 dia perasan cikgu xmandi hahaha.
Mujur ler perfume dia menyahkan bau org xmandi hihihi.
Memang mencabar betul la nak reverse kat situ sebab jln sempit dan dekat selekoh.
Punyala malu sampai cikgu xngaku kat adik tu yg cikgu mmg asal dari kg ni
Konon2 kami ni mcm tersesat la hahaha.
Adehhh gara2 xmandi kot jadi mcm tu hihi
Syyyyyy diam diam tauuu!

17 comments:

nea lopah said...

hahahahahha...tak mandi bole pulak yer merayap merata kampung. Agaknya mamat tadi tu pun tak mandi, 2 pasal dia sembur pfume bnyk2. hehe

Aisy Nasiha said...

hahaha.... takn pe, bukan sengaja kan? ikut kak Jas saya, tak mandi tak pe, asalkan ada duit..

izan mama mia said...

hahahhaha..busyuknyer..siapa yg tak mandi lagi nih.....kikikiki..cikgu rupanya !! hahha..

mmg jln kg agak sempit camtu,..siapa yg tak bederau darah kalau berselisih ngan keta lain... samalah saya kalau kat kg suami,..siap saya yg dok tekan brek kekononnya walau dok sebelah driver...hiiihh...

OneSimpleMother said...

patut ler sampai ke sini baunya ... hihihi..

iietamalek said...

Ade bau la....

Huhu

umi alya said...

ha3.. penangan org tak mandi pagi..

Ila Razali said...

hihi :)) nak suka bacanya weh !

tu pasal mak suka viva jugak... senang nk ribes2 :)

intanfirdaus247 said...

salam anis...wah sebab x mandi mcm2 benda ditempuh..hehe..tapi kan memang kecut perut la lalu atas titi kat kg kalau muat2 dgn kete je

nurbijen said...

hehehe, kelakar la Anis ni... padahal org tak perasan pun... boleh imagine mcm mana susahnya nak reverse kat jambatan sempit mcm tu, nasib baik ada jejaka tampan yg tolong... ekekeekke

aTieYusof Family said...

Hihihi...bukan cikgu je buat mcm tu..sy kadang2 pernah juga keluar tak mandi lagi..haha..selalu waktu pagi lah..mcm nk gi pasar tani ke..
uiks! bahaya juga nak reverse keta dlm situasi mcm tu ya..

Nastyna said...

Salam Cikgu,
Mak saya selalu cakap orang tak mandi akan ditimpa malang. hahahaha mengarut jer sumer tu.

zailamohamad said...

tulah cikgu..sapo suruh dok mandi..HAHAHA

CeqGu said...

Nea lopah, k.tini, nur,izan, zaila:oooooo gelakkan cikgu yerrrrr.....xperrr xperrr.....sungguh pun xmndi harummmm tau kiki

Nastyna: wsalam nastyna......kebetulan org xmandiselalu kena tulah kot hihi

Atie: hahaha rupanya ada org pi pasar xmandi yer....

Intan: mmg kecut perut pun. Tp lg kcut perut bila mamat segak bergaya duk sblah org xmandi kiki

Ila: betul2, umi anis dah terjatuh centa dgn viva anis. Sdih btul dia bila adik bawak kete tu ke kedah

Iieta: haah mmg ada bau tp bau wangi hihihi

QasehnyaRania said...

boleh bayangkan saat genting nak mereverse tu.. mungkin mamat tu pon tak mandi jugak..sbb tu bau perfume semerbak.. hihi

hainom OKje said...

Patut pun busuk sampai ke sini hehe.....
OKje pun ngeri jugak tu ceqgu kalau bawak keta kat jambatan muat satu kereta... dahlah nak drive reverse bukannya pass sangat walaupun dah otai bawak keta hehe...

CeqGu said...

Okje: hohoho kalau busuk sampai ke sana tu org lain ler tu yg xmandi

Fiza Rahman said...

Oeh...tak der air rupanya. Patutlah tak mandi...hehehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...