Followers

Saturday, May 18, 2013

Sampai Kelate Mesti Kawin ?


Assalamualaikum..

ehsan FB

Sape pernah naik bas ni sila angkat kening.... hehehe
Yang asal kelate atau pernah tinggal kat kelate mesti cam sangat2 dengan bas ni.
Dulu2 kalau orang tahu jer cikgu orang kelate, mesti depa pakat duk sebut nama bas ni S.K.M.K,
Sampai Kelate Mesti Kawin hahahaha.

Dulu waktu zaman sekolah menengah cikgu sempat la merasa naik bas ni.
Kalau cepat, dapat la tempat duduk, kalau lambat sila lah berdiri yer. Paling tak syiok kalau bas dah penuh macam sardin. Uiiiii panasssss. Maklum la tak der ekon.
Yang ada ekon tu untuk ke tempat yg jauh2 je.

Sekarang bas ni dah tinggal kenangan.
Tak silap cikgu semua bas awam kat kelate sekarang ni dah pakai ekon.
Apa pun, cikgu lebih suka bas yang tak der ekon.
Sebabnya cikgu suka kena angin yg masuk kot tingkap tu.
Syiokkk jer hehehe

9 comments:

nurbijen said...

saya dulu pun memang ulang alik ke sekolah dengan bas ni laa.. mmg kenangan sungguh... berhimpit mcm sardin tu memang sekalu sgt... hihihi

me suya said...

hahaha suya pon dan naik bus ni..dulu bas kelate buruk2 jer kan kak long..tapi loni baru2 doh..namo pun lain doh.. skmk ni dulu suya sokmo dengar orang kata "Silap Kona Mapuh Kerah". Sebab bus2 tu kan uzur :)

umi alya said...

Siang kerja malam kerja, yessssssssss bas kenang2an..

Aisy Nasiha said...

haha,,ingatkan siapa nak kawin tadi?

gane kawe tok rajin dengar ayat ni? hai, pada hal kecik kecik dulu, sokmo naik bas skmk ni gi sekolah... seronok berebut2 dengan kawan...

CeqGu said...

nur: patut panggil bas tin sardin hehehe

suya, k.tini: ooo ada panggilan lain lagi dih. ingatkan yg tu jer hehehe

aisy: aihhh guano demo tok rajin dengar nih.... tag line

QasehnyaRania said...

saya dulu naik bas mara..
kedah panggil mara..

Mia Kassim said...

Saya pun suka kalau naik bas yang boleh buka tingkap...kalau yang ada acon tu cam nak muntah jak mabuk bas...huhu

Oyis said...

haih, mesti la ingat. dari KB balik sekolah nak turun di rumah kak anis tu, tambang samah (50sen). hehe.. by the time sampai (padahl x sampai 10 minit pon drive), peluh pelar blkg, punya la panas bas tu ...kenangan sungguh

Ibu Lala said...

La camtu pulak nama dia. Ala alas cam bas mini la penuh sesak gitu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...