Followers

Sunday, May 26, 2013

Projek Firas

Assalamualaikum...

Baru jer sampai Brunei terus bukak blog hehe. 
Memandangkan flight dari KK ke Brunei 8.30 mlm, so pagi tadi cikgu pun membuat 'penyiasatan' kat pasar philipines depan hotel Le Meridien tu. Siasat punya siasat, terbeli la jugak akhirnya. Beli t-shirt jer pun. 

Pastu Firas merengek ajak keluar dari pasar tu. Panas gamaknya. Kepala yg rambut tak berapa nak lebat tu pun basah dengan peluh. So cikgu pun ajak Firas pi teropong gelang2 kristal kat kedai Jamilah Jewellery. 
Perghhhh masuk masuk jer terusssssssss rasa dingin, sejukkkkkkkkkk.

Syiok habis la firas. Berlari ke sana ke sini. Jenuh ayah dia nak kejar kikiki. Mama dia bz duk intai gelang. Maka ayahnya la yg jadi mangsa muahahaha.

Tengah ralit ralit duk intai gelang, tiba2 ayah firas panggil cikgu suh cari di mana firas. Cari punya cari......aihhhh tak jumpa2! Last2 ayah firas suruh cikgu tengok kat tempat gantung kain tudung ni......


Kak kak jemah nampak tak firas kat mana?
Serius cakap, cikgu memula tu tak nampak langsung firas semunyi kat tempat tudung. Lepas ayah firas suruh bongkok sikit, baru ler nampak ada dua kaki kecik di sebalik tudung tudung tu hahahahaha.
Duk buat apa la gamaknya tu........ jom kita tengok gambar ni pulak.....





CAAAKKKKKKKKK!!!
muka tak puas hati sebab ada orang kacau dia tengah buat projek jongkong emas hehehe.

 Puas cikgu tarik suruh keluar, dia buat derkkk jer. Habis2 bye! bye! katanya. Korang agak firas buat apa tu? hehehe

Apa lagi kalau dah semunyi2 pastu bye bye pulak tu, duk buat proses pelaburan besar la tu hik hik hik. Habis la berbau tudung2 tu kikiki. Cikgu malas la nak kacau dia, karang terbantut pulak hajat di hati imam kecik. Cikgu sambung balik mengintai gelang2 yg merlap merlip tu hahaha. Bagus punya mak.

Tak lama lepas tu  datang sorang staf kunun2nya nak kemas tudung kat situ lah. Tup tup dia terjerit sebab terkejut tengok ada budak kat celah2 tudung tu hahahaha. Cikgu diam diam jer, malas la nak cakap kenapa firas duk semunyi kat situ kan kikiki. Karang ada jugak yg kena halau keluar kedai.

Lepas dah rembat seketul gelang, cepat2 cikgu tarik firas ajak balik hotel.
Fuhhhh nasib baik tak der sape terhidu wangian firas di sebalik tudung2 tu....legaaa. 
Kak kak jemah sila simpan rahsia ni ketat2 tau hik hik hik




9 comments:

Mama Adam said...

habis la berbau tudung2 tu =)

Tuan Juhaida said...

pandai firas cari port nak buat projek hehe. wah ...mamanya sempat rembat gelang lagi hihi

iietamalek said...

amboi! sampai dlam tempat gantungan tudung perginya..hehehe

CeqGu said...

MA: nasib ler sape yg beli hak hak hak

TJ: rembat utk orang jek la hehe

iieta: tempat paling strategik nak buat projek sebab tak dak jamban haha

izan mama mia said...

huhu..busyuk laa firas...aih

NoEn said...

haha...kemain lg menyorok ye

nea lopah said...

kelakar lah Firas. Nampak kaki jer. hehehe

hainom OKje said...

Pandai yeh Firas cari tempat persembunyian nak melabur jongkong emas hehe

QasehnyaRania said...

firas2.. baik punya port dicari.. hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...