Followers

Thursday, May 2, 2013

Dia Sangat Prihatin!

Assalamualaikum......

psssttttt .....pssstttttt
Petang ni cikgu nak kelik ke tanah air tempat tumpah darahku.
Tak sabar nak ngundi ni..... hehehe...

 happy dengan spec besauu, pinjam anak dara punya sebab tu firas gumbiraaa hehe

Hari ni nak tempek citer Firas lagi. Sejak genap umur 2 tahun ni, Firas sangatlah prihatin orangnya.
pagi2 tengok ayah dia bersiap nak pi keja, firas pun kalut pi kutip henpon ayah dia. Pastu tolong pi amik jam tangan ayah suh ayah pakai. alololorrrrr sweettttt betul anak mama ni.

Gaya tunjuk lubang hidung dan gusi yang seksi hehehe

Kalau cikgu ajak firas keluar pulak, tak sempat pakai tudung lagi firas dah tolong pi amikkan kasut dia dan kasut cikgu. Siap bawak masuk bilik letak depan kaki lagi. Alahaiiii imam muda mama ni pintar sungguh, alhamdulillah.

oh no!!! kena buli dengan mama, habis rambut ciputku kena sepit dengan pengepit baju..hohoho

Petang semalam tengah syiok2 tengok tv, tiba2 ada orang picit loceng bilik. cikgu kelam kabut cari tudung. bila kalut, mula la barang yg dicari tak jumpa. selalu cikgu sangkut jer kat kerusi dalam bilik. Bukan apa senang nak capai bila nak cepat kikiki. Tapi semalam lupa pulak letak kat mana. Tension aiii orang duk picit2 loceng kita plak lambat nak pi bukak. Sekali firas terkedek2 keluar sambil panggil cikgu.

i love mommy! serius pulak gambar ni.... terkejut tengok flash kot hohoho

cikgu keluar jer, nampak firas duk tunjuk tudung cikgu tersangkut kat kerusi di ruang tamu hahaha....... main letak jer kan. Buruk perangai betul mama firas ni. Bagus betul imam muda mama ni. Pada hal cikgu tak cakap pun cikgu tengah cari tudung. Tapi dia macam faham dan tahu apa yg cikgu akan buat bila ada orang tekan loceng hihi. cute sangat tau...... budak2 sebesar ni memang la suci murni hatinya kan. moga hati firas pun sentiasa kekal suci murni sampai akhir hayat...sama la jugak anak kawan2 semua. semoga diaorang semua ni punya hati yg bersih dan iman yg teguh........aamiiinnnnnn


18 comments:

Mama Adam said...

Bijak firaz. Dia perhati dan observed keliling tu. Bukan sekadar melihat tapi cuba memahami

RedRose said...

undi jgn tak undi ceqgu, utk masa depan negara kita dan anak cucu kita. akhirnya dapat juga I singgah sini setelah sekian lama. Isn't it nice when you have no boss around in the office. boleh buat macam2, such as blogwalking. hak hak hak

me suya said...

insyaAllah, firas akan jd anak soleh nanti :) Wahhhh semangat org brunei balik mengundi..

Chekgu Azrine said...

aamiin..tu mcm saya tu suka lupa ltk brg kt mana..hehe

Ibu Lala said...

Selamat balik kpg. Selamat mengundi..

Lisa Sheila said...

Alolo..comelnya anak anak ceqgu ...
semoga jadi anak yang soleh dan berbakti bila dah besar nanti yer firas ...

psstt..ceqgu balik kampung mana tu ... hee...seronok kan dapat balik kg... :)

Aisy Nasiha said...

Makin pandai firas ni.. Sejuk hati kalau macam ni. Dh blh jadi abang kalau macam ni....

Selamat balik kg ye..

OneSimpleMother said...

ameeen.. tu gambor2 lama firas ke..? ingatkan gegurl manalah tadi. tomey banget.. :)

hainom OKje said...

Ni masa Firas kecik ke ceqgu....
Tapi OKje suka tengok jari yg pegang Firas kat atas tu....hehe
Cantik cincin tu haha
Shine like a diamond ko!...

aTieYusof Family said...

Hehe...comell Firas kena sepit rambut.. amin! moga anak2 kita mempunyai hati putih bersih smpai bila2...aminnn! :)

Mia Kassim said...

Amin....
Selamat balik kampung.....

adianiez AIDA said...

firas anak cergas dan cerdas...
memang sgt pandai!
septi rambut???! jgn mama, jgn hi hi hi...

rostina76 said...

salam ceqgu.....confuse jap bila firas pakai sepit tu. hehe tomey2 mcm gegirl plak. btw bagus firas ni, dah blh harap tlg mama dia yg pelupa tu

QasehnyaRania said...

in shaa ALLAH cikmanis.
firas akan membesar sbg ank soleh.aamiin

Kesuma Angsana said...

hehehe seksi sungguh idung dier tu !

Tuan Juhaida said...

bijaknya...budak2 mmg good observer...moga firas jadi anak yg soleh

Jemarisuri said...

ank2 tecik mmg mudah ikut apa yg parent dia buat..dia perhati dan cepat mengingat...good job la firas..hehe..

dan selamat mengundi ye cikgu..

nurbijen said...

Imam muda yang bijak... tapi mmg sama perangai dgn danish... kita tak siap pakai kot lagi, dia dah susun dua-dua kasut kat kaki kita... amin... moga2 anak2 kita sentiasa bersih jiwa nya :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...