Followers

Friday, May 17, 2013

Mere Betha Demam Hey

assalamualaikum...

mere betha demam la pulak.
semalam terkinja2 atas katil dengan hati yg gumbira.
tup tup detik jam 12 malam badan firas start panas.
Kesian mere betha, tido tak lena. Merengek jer. Mungkin tak sedap badan kot.
Cikgu tuam dengan air n tukar baju lengan panjang ke baju lengan pendek.
Terus suruh ayah firas on kan aircond yg paling slow.
Ni cara nak kurangkan suhu badan, bukan nak dera anak tau ^_^.
Firas tak menggigil pun, mama dia plak yg terketar2 dalam selimut tebal.
Pastu bagi firas makan ubat. Mujur ler kali ni dia tak melawan.
Ala2 kena paksa jugak la, tapi bila ubat dah start masuk dalam mulut, air muka firas macam "eh ehhh sedap pulak ubat ni" hehehe.
Tu pasal la agaknya pagi tadi n ptg ni cikgu bagi ubat pun dia nak.
Siap kata ubat tu sedap lagi hehehe.
padahal sebelum ni mkn ubat yg sama tp kena pegang kaki tgn baru bleh bg ubat.
pagi tadi badan firas dah suam2, terus dia ajak pi 'main'.
Tau dah kalau dia sebut pi main tu maknanya nak pi main kat McD la tu.
Layan jer lah budak demam ni. Manalah tahu lepas main terus sihat kan.
Hurm lepas balik jer badan dia panas balik. Jenuh cari termometer.
Ada dua, tapi dua dua tak dapat dijejaki.........ggrrrrrr geram!
Walau pun Firas demam, hari ni mere betha berjaya habiskan sebekas bubur McD saiz kecik.
Syabassss betha..... Time sihat tak habis pulak.
Harap2 selera makan firas maintain la. Cikgu perasan sejak cikgu bagi firas makan vitamin champ, selera makan dia dah bertambah baik....alhamdulillah.
Acik2 yang dikasihi, tolong doakan imam muda cikgu cepat sembuh yer....



10 comments:

OneSimpleMother said...

baguslah firas ni mau makan ubat. abang awak kat rumah tu acik kena berperang kaki tangan dengan dia tau masa nak bagi ubat. udahlah badannya tu kusssss semangat. nasib baik maknya pun semangat jugak.. hihihi..

CeqGu said...

itulah semangat anak beranak namanya kak mas hehehe

hainom OKje said...

Bab demam ni memang susah hati....tulah kan bila ada betha bethi mera nam hey...
Sabau aje le...nak pandai apa pulak agaknya!

MaMa Rey said...

cian Firas..anty harap cepat sembuh ya Firas..betul tu CeqGu vitamin tu mmg naikkan selera makan anak..

umi alya said...

harap firas cepat2 le baik

izan mama mia said...

demam pulak..tapi syukur dia masih ada selera nak makan

zailamohamad said...

gitulah pengorbanan seorang ibu..tapi aku kalu anak sakit skalo che abe hok terlebih alert sedar tengah malam tengok anak2 dio..aku keras membuta..haha

nurbijen said...

Semoga Firas cepat baik...
Tapi lega la sikit kalau senang makan ubat :)

BUNDA a.k.a KN said...

assalam,

sakit, demam nak tumbuh gigi lagi kot...bese lah tu, itu perkembangan normal dalam proses tumbesaran bayi seusia ini...

Aisy Nasiha said...

Ai, firas.. Aunty doakan firas cepat kebah demam ye.. Ada amik antibiotik x? Kalau naim selalu akan baik demam kalau dia mkn antibiotik...dia ni demam trus yg kuat..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...