Followers

Tuesday, May 7, 2013

Rumah Cikgu Dilanda Garuda

Assalamualaikum...

Lepas balik dari mengundi ni cikgu tak sempat lagi nak terjah rumah kak2 jemah tersayang.....
Sibuk packing barang dan yang paling geram tahap nak meletup bila dapat surat chenta dari pihak hotel.
Internet kat hotel x bleh digunakankan sehingga 10 mei...diulang 10 mei....... bapak punya lama buat keja upgrading line telefon.
Haihhh tak paham cikgu kenapa perlu amik masa yg lama sampai macam tu.
Kat msia usah sehari, separuh hari pun mesti panas punggung bila ada masalah mcm ni........ maklum ler skrg ni byk keja di hujung jari.
Habis rosak program den nak mencari info ttg rumah.....

Sebenarnya kan tsskkkk tsskkkk tssskkkkk......... ayat nak ngadu dengan kak2 jemah la ni huhuhu
Haritukan cikgu balik mengundi. Punyala terkejut tgk rumah bak dilanda garuda.
Asben cikgu dah pesan jgn terkejut tgk rumah tau. Tapikan rasanya org xnormal jer kot tak terkejut badak tgk baitina jannatina jadi mcm tu.

Bukak2 pintu......ya allahhh berbau satu macam.....tengok dinding habis jadi hitam2 tumbuh kulat.. pijak carpet, basah lencun, tengok kaki perabot habis kembang2. Bila naik tgkat atas, terus rasa nak pengsan, habis lantai parkir tercabut2..  dalam bilik pun sama. Dan paling sedih tgk habis buku2 yg cikgu guna utk mengajar basah sebasah2nya...huwaaaaaa dahla tinggal berapa hari jer lg nak keja...
Almari baju pulak separuh roboh....... habis baju satu almari tu basah dan kotor...... termasuk la baju nikah cikgu yg dah tak muat tu huhuhu
Geram nak tempek gambar tp xdapat la pulak.

Sekali pandang memang mcm dilanda garuda.
Kami suspect tangki bocor atau pecah. Ni bukan kali pertama sebenarnya, rasa nak saman jer sime darby......opppssss.... sape nak brtanggungjawab ni ???
Sape lagi, tuan punya rumah la kannnnn huhuhu.
Takper la..... mungkin ada hikmah disebalik musibah ni.......semoga allah prmudahkan segala urusan kami.

Kali ni cikgu ingat nak gantikan parkir dgn tiles la. Memula ingat nak buh lantai laminate tu.... memikirkan takut berulang lagi kes macam, baik ler bubuh tiles ajer...tang tangga jer buh laminating floor tu........haihhh tiles brand apa yg ok yer....kata umi cikgu white horse bagus utk tiles....ada sape2 nak share  dgn cikgu ttg tiles dan lantai kayu mcm rancangan deco bersama eric x?

Oklah,nak balik bilik dahhh, ni terpaksa merempat kat mcd semata2 nak online.....ibarat sudah jatuh ditimpa tangga, jatuh pulak terkena taik ayam huwaaaaa

17 comments:

nea lopah said...

salam singgah chegu..lama tak singgah sini. Bnyk terlepas cerita tentang chegu.

Lisa Sheila said...

lor kesiannya ceqgu... letih la juga ye mengemas balik..sabor jela... hurmm...

umi alya said...

ya allah, kalu akakpn nangis tak berlagu, sabar ye..

Mama Adam said...

Masha allah! Tangki pecah kot?

Kakzakie said...

Ya Allah... kalau kakak dah menangis agaknya. Satu kerja nak mengemas dan menjemur. Nak beli baru mengganti yg rosak lagi... kesiannya.

noris said...

sedihnya... ada nk dpt rezeki dlm bentuk lain kot lps ni, sabar ye kak snis. yih duk nmpk2 rumah cantik k anis tu, last pegi 2010

Chekgu Azrine said...

Tensionnya bila baca ni cikgu..huhu..kalau la rin xthu dah nak ckp.apa..

CeqGu said...

huhuhu memang cikgu dah menangis tak berlagu ni....fenin kefala nak kena balik settlekan hal rumah ni...dah ler balik utk dua tiga hari jer...huhu

Jemarisuri said...

cikgu dh blk cni ke...
aduhai pening jugak kalau umah rosak mcm2...^^

CeqGu said...

nealopah: haa tu la, ingatkan dah tak mo kawan dengan cikgu...huhu

noris: insyaAllah, kami sentiasa bersangka baik dengan Dia...:)..psssttt bilo maso pulok rumoh kak anis cantik....silap rumoh doh berase

rin:huhu memang tension 160 juta kali

kak zakie: anis nangis dalam hati jer....takut asben ikut nangis sekali kalau dia nampak hehehe

MA: rasa2nya macam tu lah ...huhu

CeqGu said...

nealopah: haa tu la, ingatkan dah tak mo kawan dengan cikgu...huhu

noris: insyaAllah, kami sentiasa bersangka baik dengan Dia...:)..psssttt bilo maso pulok rumoh kak anis cantik....silap rumoh doh berase

rin:huhu memang tension 160 juta kali

kak zakie: anis nangis dalam hati jer....takut asben ikut nangis sekali kalau dia nampak hehehe

MA: rasa2nya macam tu lah ...huhu

CeqGu said...

nealopah: haa tu la, ingatkan dah tak mo kawan dengan cikgu...huhu

noris: insyaAllah, kami sentiasa bersangka baik dengan Dia...:)..psssttt bilo maso pulok rumoh kak anis cantik....silap rumoh doh berase

rin:huhu memang tension 160 juta kali

kak zakie: anis nangis dalam hati jer....takut asben ikut nangis sekali kalau dia nampak hehehe

MA: rasa2nya macam tu lah ...huhu

CeqGu said...

lisa: bukan takat letih tenaga, letih wang ringgit jugak huhuhu

hainom OKje said...

Sapai yang tak jadi batinna janantina kalau tgk rumah ghupe tu hehe...

LiYa HaNiF :: said...

alahaiii sedihnya dengar ..... :)

Tuan Juhaida said...

Alahai sedihnya anis...byk keja nak mena buat tu...dah anis nak blk malaysia dahkan...kena setel sebelum nak duduk blk la tu.sabar ye anis...takpe pasni medti rumah anis lg cantik n boleh masuk dlm rancangan decor2 hehe

QasehnyaRania said...

sabar ye cikmanis

benda dah jadikan..
saman je la, tak boleh ke?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...