Followers

Sunday, May 26, 2013

Apa Menarik di Sabah? - Gelang Kristal ^ __ ^

Assalamualaikum

Ada sape2 bercuti ke Sabah ke?

Cikgu kalau ke Sabah, rajin bebenor intai gelang kristal. Tak der la minat memakai sangat pun. Tapi suka betul tengok kelip kelap gelang2 tu hehe. Selalunya beli kat orang sebagai buah tangan. Dah kerap sangat duk beli sampai siap angkat sumpah dengan en suami pasni tak mo dah beli gelang tu hahahaha.

Tapi biasa lerrrr pompuan. Jangan ler percaya walau dah angkat sumpah sekali pun. Akhirnya pergi jugak kuang kuang kuang. Kalau ada la yg teringin nak beli gelang2 kristal ni. Cikgu nak rekemen kat korang pergilah kedai Jamilah Jewellery. Kedai ni memang jual kristal yg kualiti bagus punya. Tak silap cikgu kristal diaorang ni dari Austria. Harga dia opkos la lagi mahal dari yg kat pasar philipines tu. Tapi berbaloi.

Harga kat gelang tu memang la bleh sentap mata memandang. Tapi biasanya diaorang akan bagi diskaun gempak punya. Macam time cikgu pergi tu diskaun 50% tau. Nak lagi murah silalah daftar keahlian. Nak daftar keahlian wajib memperabihkan duit sebanyak RM1000 kat kedai tu. Kalau tak, memang tak dapat ler. Kelebihan jadi ahli, diskaunnya dapat lebih dari 50% . Haaa kauuu, mmg boleh buat meniaga!

pinjam gambo eyriqaz punya. Tak sempat nak snap gambar sebab sibuk mengejar si kecik tu.

ehsan google. Nak beli yang siap boleh, nak tempah yang baru pun bolehh!

Kedai ni kat belakang hotel Le Meridien jer atau dikenali sbg Kompleks Sinsuran. Kat pasar philipines tu pun ada, tapi tak banyak pilihan. Sebelum2 ni cikgu biasa pi Jamilah Jewellery kat One Borneo. Tempat ni jauh skit dari bandar K.K. Kalau naik teksi dari Hotel Le Meridien ke One Borneo tu, kena bayar RM30 gitu. Bleh tahan la mahal huhuhu. Tapi kat situ stafnya lebih mahir buat gelang kristal. Yang cikgu bleh tahu tu sebabnya cikgu ngengada nak tempah gelang bentuk bunga...hihi.  Tapi kedai yg belakang Meridien tu tak tahu nak buat. Katanya staf yg buat tu ada kat One B. Satu lagi, kalau tempah kat One B, gelang lebih cepat siap sebab kat situ tak ramai customer.

Kalau sesapa nak ke Jamilah Jewellery kat One Borneo tu, dari pintu utama, jalan terussssssssss jer sampai dekat2 nak hujung mall sebelah kiri. Dekat dengan kedai tu ada kedai buku Harris kalau tak silap cikgu. Walau dah banyak kali pergi, cikgu tetap lupa kat mana letaknya kedai tu hahahha. so kiranya ni catatan la, next time bleh refer kat sini. Kedai ni lebih kecik dari yg kat bandar KK tu.



So petang semalam pi ler jugak ke One B. Berjaya la tempah gelang yg berbunga sekuntum tu hehehe. Tapi tak sempat siap sebabnya batu kristal yang cikgu nak tu kehabisan stok la pulak. so cikgu suruh dia pos je bila dah siap. Haaa itu lagi satu kelebihan Jamilah Jewellery. Dah hantar kat kita nanti baru staf dia contact utk bagitahu bayaran. Memang percaya habis la kat customer, deposit pun depa tak mintak tau.....suka! suka! sukaaaaaaaa!.

lebih kurang macam ni lah bunganya, cikgu punya kaler oren dan putih. comeyyy sangat....

Hehehe dah macam iklan berbayar pulak kekdahnya. Errr Jamilah Jewellery tak sudi ker amik cikgu jadi duta gelang kristal? Erkkk tangan tak cukup lawa yer??? Huhhh tak per lah !!

p/s : waktu operasi 9pg - 6.30ptg, dibuka setiap hari kecuali hari raya aidilfitri dan aidiladha jer tutup.

15 comments:

My Firdz said...

Berkilau2... Mmg cntik...

Ibu Lala said...

Wah menariknya. Tak pernah sampai sana lagi.

iietamalek said...

syiokkknye jalanjalan sabah..takpernah sampai lagi kat sana

CeqGu said...

my firdz: duit pun berkilau gak huhuhu

ibu lala & iieta: ada rezki datang la sabah, jgn lupa ke kundasang sekali, sejukk

MaMa Rey said...

belum pernah pula masuk sana..nanti lah pegi 1B cari kedai ni..

izan mama mia said...

menarik laa.. tapi xtau bila nak sampai sana..

NoEn said...

cantik la...tak pernah sampai sana lg..boleh la kirim..hehe

nea lopah said...

oooo..ohsem nye! sy minat kristal jugak.

Tuan Juhaida said...

cantiknya!brapa tu rega yang anis tempah tu?

umi alya said...

telan air liur jer.. lgpn mmg tak minat brg2 kemas (alasan semata2, ahakkk)

CeqGu said...

TJ: belum siap lagi ... tak tahulah berapa reganya.

CeqGu said...

noen: bolehh bolehh hehe

hainom OKje said...

Tak dapat pakai gelai kristal berbunga...dapat tengok ceqgu pakai pun jadiklah....mana tangan ceqgu???

LiYa HaNiF :: said...

liya pernah pergi sini ceqgu... memang murah kat sini... sukaaaaaa.... lama dh tk pergi sini...

QasehnyaRania said...

wah macam itu punya bisnes ye..percaya betul mereka kan..
nti dah sampai cepat yp n3 tau

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...