Followers

Wednesday, May 15, 2013

Kabinet Dapur Punya Angkara!

assalamualaikum....


Memang la sindrom renovate rumah ni payah nak hilang selagi rumah tak siap. 
Semalam cikgu ralit duk belek majalah Dapur. En asben pulak duk belek2 fb.
Tetiba En asben bersuara " hurmmmm sekarang ni dah ada kabinet baru la. Gabungan orang muda dan orang lama yang berpengalaman".
Cikgu pun jadi teruja la kan. Tentu cantik kabinet idea baru tu. Ye la idea gabungan orang muda dan orang berpengalaman la katakan. Dalam kepala cikgu cuba duk bayang2 la kabinet dapur tu. Mungkin gaya moden yg disuntik dengan gaya dolu2. Ishhh tak terbayang akhirnya hehehe.......
Cikgu pun cepat2 la suruh asben tunjukkan gambar kabinet dapur tu. Mana la tau kot kot bleh buat kabinet macam tu kat rumah baru cikgu tu....... Ewahhh rumah baru la konon kikiki.....


sheryna, tumpang tempek kat sini yer :)

Bila asben cikgu dengar jer terus dia pandang muka cikgu dengan kerut kerut tang dahi.
Cikgu pun tanya la kenapa dia pandang cikgu semacam jek.
Pastu dia senyum2........ cikgu pulak yg berkerut2. Oh mengapakah?????

Kalau cikgu la, cikgu akan tukar kedudukan island dengan peti sejuk tu...eh ehh memandai2 plak cikgu ni kan hehe.

Bila en asben hulur henpon dia baru la cikgu tahu ...
cikgu dah tersasar jauh dari landasan lorrrr huwa huwa huwaaaa
Rupa2nya en asben maksudkan Kabinet Malaysia a.k.a Jemaah Menteri 2013 daaaaaa.....
Yang cikgu pulak mati mati ingatkan en asben bagitahu tentang kabinet dapur........... adoyaiiiii.....
Tersilap paham ler pulokkkk hik hik hik

20 comments:

Kuazue Mohd said...

hahaha....guling gelak..padan la kerut no...tak relate langsung..hahaha...

noris said...

ya Allah... comel je korg berdua ni asyik tersalah faham. itu hari emas = MAS, hari ni kabinet dapur dgn kabinet menteri plak. tanda rumahtangga bahagia nih hehehe

Ummi Iman said...

:) asyik salah je fahamannya tu ;) kelakar..

Mama Adam said...

hahaha.... tapi, kalo banyak duit kan... mmg macam2 nak buat tau bila renovate rumah.

ingat lagi dulu masa cari quotation. nak benda hebat2, taste mmg tak kalah... sekali, dapat quotation, senyap terus. hanya dapur dan hall, dah separuh harga rumah kami. hahahha... jadinya, simpan la angan-angan tu.

org kata alang-alang nk reno kan.... terus x reno langsung. hahahhaha

CeqGu said...

dah agak dah korang mesti cakap macam tu hihihi.....kalau tak en asben yg salah tafsir, puan bini pulak yg salah tafsir hahaha....

MA: betul betul....pasni kan harap jgn muntah la yer....cikgu mesti hari hari buat entry berangan hehehe. Maklum ler duit ciput, nafsu besauuu hehehe

nurbijen said...

hahahha, entry Anis menceriakan pagi saya....
dua kabinet dgn maksud berbeza :)
masa dalam demam renovate rumah, masa tu la kabinet baru pun dilantik... mcm mana tak salah faham, hihihi

umi alya said...

hahahahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaa.. dl MAS dikatakn EMAS, loniiiiiiiiii Kabinet Menteri dikatakan kabinet dapur..


nak smbung gelak laaaaaaa... hahahahahahhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...........

rostina76 said...

wakakaka!!!!!suke tau bt citer suspen. blh imaging kerut dia mcmana, btw pastu ual xde gelak guling2 ke?

Kakzakie said...

La.... kakak pun ingatkan kabinet dapur sebab baru lepas kena air hari tu kan... tapi semalam baru senarai kabinet baru juga tapi utk Malaysia hahaha....

QasehnyaRania said...

cik manis..saya tengah gelak ni.. hihi
sabaq je la..

satu perkataan tpi lain maknanya kan.. hihi

*ni jawapan zalora.com

http://lobaksusue.blogspot.com/2013/05/email-balasan-dari-zaloracom.html

ieda immi said...

adehhhhhhhh
macam2 lahh che gu kekeke

eppy teachers day dik !

aTieYusof Family said...

hahaha... tersalah maksud ya...
kabinet dapur vs kabinet dapur jadinya...:)

JunAina said...

Kabinet dapur bolehlah ikut taste kita kabinet lagi satu tu kelah ikut taste PM.

Kadang2 salah faham suami isteri tu meceriakan keadaan, boleh jadi bahan gelak.

Salam ukhwah dan selamat berkenalan.

CeqGu said...

ada la gelak tapi tak sampai terguling2 sebab takut jatuh katil muahahahaha

Tuan Juhaida said...

Hahaha nilah yg dinamakan salah faham dlm bkomunikasi....nasib baik cepat2 tau perkara seb3nar...ceria je bc entry nih

Ummu Ukasyah said...

haha.. lawak.. kabinet dapur dan kabinet menteri.. tersasar jauh..

hainom OKje said...

Haha....... Cantiknya cabinet dapur tu Ceqgu.... Biarlah nk dpt duk rumah besar gitu!

adianiez AIDA said...

kelakar!!!

Kesuma Angsana said...

semua cantik2 tu ceqgu !

Fiza Rahman said...

Hehehehe...kabinet memasing yer. Sorang kkabinet dapur, sorang lagi kabinet baru.

Tapi cantik lah KC tu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...