Followers

Monday, April 8, 2013

Nak Luah Perasaan....

Assalamualaikum...

Tetiba mlm ni nak tulis tentang perasaan.maklum ler 12hb ni cikgu dah nk nak tinggalkan bumi kelate. Maknanya pasni cikgu n firas akan kembali ke pangkuan putera kayangan. Keluarga kecik kami akan bersatu kembali cewahhh....horrayyy ! horrrayyyy!

Tapiiiii......
Tapi jauh di dlm hati sanubari terselit satu rasa sedih yg susah utk diluahkan. biasalah siapa yg xsedih bila kena berjauhan semula dgn mak ayah yg melahirkan dan membesarkan kita kan kan kan. Nak nak pulak firas pun manja dgn tok mi n tok ayah dia..... tentu firas sunyi semula sebab xder tok ayah yg rajin nak layan firas tengok cicak huhuhu. Mama yg sebak lebih nak oiii...... mungkin jgk perasaan sedih ni hadir sebab kesihatan cikgu masih belum pulih. Agak terkilan tak sempat bertemu dgn doktor pakar neuro. Kat kota bharu ni rupanya xder pakar neuro. So sebulan sekali doktor neuro dari terengganu akan turun ke kota bharu. mungkin ada hikmahnya kan. Yang penting, kembali ke sisi putra kayangan yg dah lama sabar dan bertolak ansur dgn  mslah kesihatan cikgu ni.

Bertuah benar cikgu punya suami sporting dan baik hati mcm putra kayangan. hanya Allah saja yg dpt membalas kebaikanmu wahai suamiku. Terima kasih kerana merelakan perpisahan ini biarpun dlm keterpaksaan. Isterimu ini amat terhutang budi dgn kebaikanmu. Doakan cikgu jadi isteri solehah dan ibu mithali yer.....sebakk la pulokk...jom tidooo zzzzzzzz

16 comments:

Nurul Ain Zulkarnaind said...

harap sihat selalu ye

amin

nurbijen said...

wah, dah nak balik Brunei... mmg sporting putera kayangan Anis....

Psst, anis pernah dengar tak pasal Klinik Jega berhampiran pasar MPKB? Orang kata bagus juga Dr saraf kat sana... saya pernah bawa ummi berubat kat sana.. mmg bagus ubat2 yg dia bagi

Mama Zharfan said...

me paham sbb me pun dok jauh dgn my mom (KB-KL)..and masa dok notts lagilah jauh wpun hanya utk 2 thn..suka dok tmpt org (masa dok Notts) tapi rindu kat mak...

Aisy Nasiha said...

tak pe, hari susah ni akan berlalu, nanti dah makin senang dan sihat, dapatlah bergembira semuanya...

jangan sedih sedih ye...

Mama Adam said...

Lamanya cuti.... mesti firaz dh buleh kecek kelate...

yan's cottage said...

yang terpendam elok luahkan....kesian firas nak tinggalkan tok ayah pula ye....

wan nurul hezrina abd halim said...

alahai turut sebak cikgu.semoga cikgu cepat2 pulih yea..

LiYa HaNiF :: said...

ameennn ... ^_~

Tuan Juhaida said...

Anis, naper x pergi HUSM kelantan?HUSM ada pakar neuro.biasa hosp kota bharu pun refer patient tu HUSM.

Bersabar ye...mmg sedey bpisah ngan famili. ..tp nak buat camnakan...semua pun kita sayang hihi

CeqGu said...

Nurul,liya,wan,aisy: terima kasih, xsabar nak sembuh sprt biasa.org nampak cikgu ni mcm sihat jer, tp diri sendiri jer yg tahu apa rasanya huhu.

Tj: saya xtau pulak kat husm ada pakar neuro....kalau nk pergi sana pun dah xsempat rasanya sbb anis nk balik s.alam dah 13hb ni

Nur: pernah dgr nama klinik tu....kalau sempat sy nk try pergi la

Yan: huhuhu mmg sedih. Cikgu sebak jer bila tok ayah firas duk ulang ayat pasni sunyi ler, teringat ler...

Ma: mmg ponnn hihi....ike...ike ...kalau dulu fish/ikan

Mz:cikgu ni nasib duk dkat jer, every montgh blh balik kg, kalau duk notts, hari2 cikgu nangis kot huhu

Ummu iman:soriiiiii cikgu tertekan delete pulak komen ui.payah benar pajat gadget kecik ni. Lain yg nak klik, lain yg kena .soriiiiii sgt2

Rezwatisman said...

salam kenal ANis...jmp blog u dr blogger Brunei. ingat blh berkawan, rupanya dah blk mesia ekk. xpela kita kawan2 jugak la @blog

MaMa Rey said...

harap CeqGu akan sentiasa sihat ya..

Kesuma Angsana said...

always doakan yg terbaik yer ceqgu !

hainom OKje said...

Eleh ye ye aje ceqgu tu sedih....padahal tak sabarkan nk duduk dipangkuan putera kayangan...hehe...

Tp betullah ceqgu kalau dah lama bersama sure sedih nk meninggalkan mereka!

Fiza Rahman said...

Terbayang kesedihan itu. Mak saya nun jauh di terengganu...rindu mak nih.

Smoga cepat sembuh yer. Nak Kena korek & baca balik entry ceqgu yg lama ni.

QasehnyaRania said...

semoga cepat sembuh ye cik manis..

ada masa blk lagi ye :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...