Followers

Friday, March 29, 2013

LIMA LANGKAWI & TASIK DAYANG BUNTING

Assalamualaikum.

Nenek cikgu duk kat langkawi. sepupu kot dengan mahsuri ekekeke.
Umi cikgu lahir di langkawi. Sedara mara pun ramai lagi kat langkawi.
Dulu waktu kecik2, setiap tahun mesti balik langkawi. tapi korang percaya tak, sekali pun cikgu tak pernah pi tengok LIMA.
Cikgu tengok dlm tv jer la...... sob sob sob....itu jerla nak citer tentang LIMA hihi

Mujur ler tasik dayang bunting cikgu dah pernah jejak.
Tu pun lepas kawin. Adala selepas 30 tahun hidup kat bumi ni.Sambil2 cuci mata , org tua2 suh pi minum ayaq tasik dayang bunting tu. Kononnya jadi penawar org susah nak dapat zuriat. Alahai geli betul tekak ni nak telan air tasik. Nak2 tengok mcm2 bangsa duk berendam dlm tasik yg gelap airnya tu..... eeee yarkkkkk.


Ni pun dah lama cikgu tak balik langkawi. Rindunyeee la. Sejak masing2 dah kawin ni mmg susah betul nak jumpa sepupu sepapat. Kalau jumpa pun dah tak cukup masa nak sembang2. Masing2 dah sibuk duk ligan anak ke sana sini....... sedar2 pasni dah ada anak menantu pulak kikii

5 comments:

Tuan Juhaida said...

yelah kan...dah masing2 keja n berumahtangga ,,,susah nak berkumpul sesama kan...kena plan betoi2 hihi

QasehnyaRania said...

a`aa kan.. ye kak ada orang pergi minum air tasik tu?

intanfirdaus247 said...

intan x pernah tgk LIMA..pi langkawi sekali je seumur hidup..adeh

hainom OKje said...

okje pernah le jugak sampai langkawi walaupun bukan kaum kerabat mahsuri haha...
Tp walaupun pernah gi Langkawi tu tak pernah tengok LIMA live jugak... TV pun miss haha

Nora Karim said...

teringin nak pi tgk LIMA... tak pernah smpi lagi... hm...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...