Followers

Wednesday, May 4, 2011

KEMALANGAN NGERI DI DAPUR

Gerun pulak tengok tajuk entry kali ni...tapi kemalangan ni tak der melibatkan pertumpahan darah... pertumpahan air mata tu adala...kehilangan nyawa jauh sekali...tapi duit melayang jauh tu ye...jom tengok gambar kat bawah ni...

jeng..jeng...jenggg....kalau tengok gambar kat atas ni bleh agak tak apo ko bondonya benda ni..?? huhu sedihnya...sedih..sesedihnya...sedih sampai tahap mengalir ayaq mata la....nak tahu apa bendanya sila tengok gambar kat bawah ...

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
tadaaaaaaaaaaa....sebuah alat pengepam susu letrik kesayangan cikgu...huhuhuu

nampak tak corong dan botol susu tu?....benda tu lah yang mencair dalam periuk vision mak cikgu...huwaaaaa...bukan seringgit dua rega benda alah ni...ratusan ringgit...tu pasal yg syahdu sangat bila tengok melepek cam ni....
bertambah syahdu mahdu lagi bila pam ni en.asben yang beli...menempuh jem bagai...tiba2 pam tu dah melepek...sib baik en. asben tak marah ...memula tu ingatkan nak secret secret...tapi cikgu ni jenis yang tak bleh nak rahsia2 dengan en asben..lambat laun mesti cikgu pecahkan sendiri rahsia tu...so elok ler cikgu berterus terang awal2 kan..kan..kan..

mesti korang tertanya2 cam ne la pam ni bleh melepek cam ni...sebenarnya lepas basuh, cikgu rebus pam tu.. sepatutnya 5 minit je..sesambil duk tunggu tu...hero kecik cikgu yang sememangnya juara menangis tu buat perangai la pulak...kejap nak susu..dah bagi susu..dia tertidur la plak..dah tidur..cikgu buaikan dia...sekali celik seluas alam pulak biji mata si budak kecik ni..menangis lagi sambil mencari2 susu....cenggitu la rutin harian cikgu dr pagi sampai mlm...sudahnya cikgu terlupa terus kat pam yg tgh direbus tu.....sedar2 bau hangit satu rumah....huhu nangis tau tengok pam dah cair...

pasni terpaksa la korek tabung maybank utk beli pam baru....ingatkan spanjang pantang bleh ler jimat duit skit...nasib..nasibb..nasibbb...

oklah...hero kecik cikgu dah start ekk..ekk ...lapar la tu...byee

2 comments:

OneSimpleMother said...

ya Allah.. gitu jadinya. mahal tu medela tu.. mama firas.. mama firas.. saje jer tau nk beli yg baru.. hehehe..

Cikgu said...

huwaaaaaaaaaa....salah firas la ni meragam sokmo...arini dah eli yg baru...rasa nak demam jer duit dah kopak huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...