Followers

Tuesday, May 10, 2011

Botak Chin!

Ada sesapa ingat dengan Botak Chin...haa ni antara penjahat yg glamer suatu ketika dulu....masa cikgu kecik-kecik dulu...cikgu sangat ler anti dengan orang yg berkepala botak....nampak je orang kepala botak, satu badan menggigil..pastu rela pi sembunyi belakang ayah kalau terserempak dengan orang yg kepala licin...tak tau la kenapa...tapi pada cikgu..orang kepala botak ni macam orang jahat...kekadang tu sampai nanges2..punyala takut...pada hal orang tu tak buat apa pun kat cikgu...sib baikla tak terbawa2 sampai besar hik hik hik...kalau tak sure cikgu takut nak dekat dengan Firas ;)

1 mei yg lepas kepala bulat Firas telah selamat dicukur licin oleh mak tok sedaranya...majlis ni dibuat selepas solat subuh...hampir 30 orang jemaah masjid yg hadir...pepagi buta buat majlis sebab time solat subuh lah jemaah plg ramai....cikgu plak mengantuk yg amat sebab mlm tu firas tidur kul 2 pg...kul 5 pg dah nak kena bangun siapkan anak bujang ni memandangkan subuh awal skrg ni....aduiii la...

mujurla sempat gak salin baju firas..udahla hero kecik ni tak mandi...takkan nak pakai jer baju tido yg sedia di pakai ...dalam duk kejar waktu tu...firas dah comel berbaju baru berbedak putih tiba2 mengeluarkan tembakan berdas das..alahaiiii berak besauuu la pulak anak mama ni ...aii nampaknya tak sempat la mama firas nak mandi n pakai baju lawa2 ..lepas mencuci apa yg patut...akhirnya cikgu pass je Firas kat ayah dia...cikgu pi mandi...karang malu plak jiran2 datang mama firas masih bermuka sembab...

Ohhh tidakkkk...jangan botakkan kepala ai.....Firas tengah tunggu saat rambut dicukur...


 
Firas dipangkuan ayahanda terchenta....lena diulit alunan selawat 
 mama firas tumpang se'tangan'...hehe


 mat botak chin! 

bahan yang diperlukan untuk majlis bercukur....air zam-zam dan kurma


 one hepi family....



kejap adaaa....

kejap tak derrrr.....hihi comelnya anak mama mandi

2 comments:

Melorian said...

alololo.sebijik macam sheh...

Cikgu said...

kembar lain mok lain pok la tu hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...