Followers

Monday, June 22, 2009

Pernahkah Anda Buang Tabiat???

Pohon-pohon kayu di sekitar Denai Alam kelihatan meliuk lintok ditiup angin sepoi-sepoi bahasa. Kereta kecilku meluncur laju membelah alam. Dalam kesempatan itu,anak mataku sempat melirik pada jam di sebelahku. Alamakkkk dah 3.45 petang rupanya! Baru teringat kewajipanku kepada yang maha Esa masih belumku tunaikan.

Pedal minyakku tekan. Semakin laju keretaku bergerak menghampiri rumah 140. Kemudian aku bergegas membuka segala kunci yang mengunci pintu pagar dan segala pintu rumahku. Langkahku yang selalunya selangkah dua langkah terus bertukar kepada langkah seribu. Cepat tapi penuh hati-hati aku membuka paip dan mengambil wudhuk.

Selesai berwudhuk, aku berlari anak ke bilik mengenakan telekung putih hadiah dari suamiku pada hari perkahwinan kami setahun yang lalu. Nafas ku rasakan tercungap-cungap namun kewajipan perlu kutunaikan sebaik mungkin. Aku segera memulakan solatku. Pada saat aku mahu mengangkat takbir "Allahuakbar"...maka teringatlah aku kepada suatu perkara......
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*




MasyaAllahhhhhhhhhhhhh...........aku uzurlaaaaa...mana bleh solat kehkehkeh, den gelak sorang-sorang....cam no bleh terlupa plak ni....haduiii laaa...penat jerr berlari lari mengejar waktu.....buang tabiat betul la cikgu anis ni...

4 comments:

oyisbabyjourney said...

cheh... suspen sungguh... ingtkan tersalah masuk rumah satni... tp kelakar la, siap angkat takbir dah tu... mesti uzur first day ni? bole dimaafkan lg, tp kalo uzur hari ke-5 ke, mmg buang tebiat la cik anis nih :P

ilarazali said...

yeehaaa...berdebar tau kita dok baca!!! ekeekke...tipah tertipu sat..hahaha...

anis, kisah benar ke? mmg aksi buang tabiat ler mung ni....ekeke.....

cik mas said...

menampakkan gaya seorang muslimah yang suka menunaikan solat wajib dan sunat.. hehehe..

Areniece said...

to oyis : memang uzur ari ke lima pun.sah sah la cik anis ni memang buang tebiat hehehe

to ilarazali : cite benar la ila.kita gelak siap ketuk kepala sendiri...aduii la.

to cik mas: biasala cik mas, setan kurang menggoda skit time uzur...sebab tu la agaknya rajin je nak solat hehehe...rajin tak bertempat gitu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...