Followers

Thursday, July 29, 2010

Panjang Akal Yang Tak Panjang:)

Dah lama tak cerita tentang anak-anak istimewa cikgu anis kan....arini termeletup di hati rasa nak menulis tentang anak-anak cikgu yg memang istimewa tapi jgn tak tau anak-anak cikgu anis ni tersangat la panjang akalnya bila nak mengelat...:)

tak lama lagi bulan 8 nak menonjolkan diri...maknanya dah hampir 8 bulan cikgu anis ajar subjek matematik di kelas pendidikan khas ni....bulan lepas cikgu anis dah mula ajar topik baru iaitu topik Operasi Tolak dalam lingkungan 10 menggunakan objek...bila anak-anak cikgu dah nampak cam paham tentang konsep penolakan...baru la cikgu anis mula ajar menolak menggunakan jari....dalam 7 orang anak cikgu anis tu..2 daripadanya cikgu anis latih hafal sifir sebab anak2 yang 2 orang ni memang advance..

semalam cikgu anis minta saffura hafal sifir 7 ...maka terkial-kial lah anak dara cikgu menghafal sifir 7...sampai terjerit-jerit marahkan kawannya yg tergelak kuat dengar celoteh cikgu anis..kesian saffura....utk meredakan keadaan,cikgu anis bagi hadiah istimewa utk kawan-kawan saffura....anak-anak cikgu anis dah faham benar kalau cikgu kata nak bagi hadiah special....hadiah tu tak lain dan tak bukan...latihan ler hehe...saffura pun nampak lebih aman menghafal sifir 7 nya...tapi tak lama selepas tu....

saffura: cikgu..boleh tak saya hafal sifir ni kat rumah?

cikgu: kenapa?

saffura: saya tak boleh nak hafal sifir kat sekolah...

cikgu: kenapa pulak tak boleh?

saffura: tak boleh la cikgu...kalau kat rumah ada susu...bila ada susu baru saya boleh hafal sifir...kat sekolah tak de...macam mana saya nak hafal sifir

cikgu: ye ke ( dalam hati dah nak tergelak tergolek-golek dengar alasan nak ngelat hafal sifir)

saffura: haah...esok je la ye cikgu saya hafal sifir 7 ni...esok saya bawak susu ke sekolah...mesti boleh hafal punya

geli hati cikgu anis...macam-macam alasan bila dah malas nak hafal sifir.. hehehe...

arini saffura puasa sunat...tak tau la mimipi apa datang pagi2 ke sekolah terus buat announcement :"cikgu...saya puasa arini"....alhamdulillah...bagus anak cikgu ni rajin puasa...tapi mimpi apa terajin puasa plak ni...nak tau apa jawab saffura?

saffura: sebenarnya saya tak de niat nak puasa...tapi pagi tadi ibu saya kejutkan saya...pastu ibu baca doa (niat puasa)...saya pun ikut baca jugak...sebab saya dah terbaca doa tu dengan penuh niat di hati...jadi terpaksa la saya puasa...

kah kah kah...tergelak sakan cikgu-cikgu dengar jawapan saffura....adeh...gelak sampai sakit perut...saffura anak dara cikgu anis yg memang banyak mulut,tp panjang akalnya..:)..

2 comments:

m4rilyn said...

kelebihan yang Allah bagi kat anak2 istimewa nie.

tp lawak la saffura ni. pandai buat alasan

Cikgu said...

hehehe...sebab tu la tiap kali nak marah mesti tak jadi...alasan anak2 saya ni memang menggelikan hati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...