Followers

Thursday, July 22, 2010

KUSANGKA 3, RUPANYA ........

Hari ni rezki cikgu anis sangatla murah....ada kawan yg sudi belanja makan utk lunch ....memula tu ingat tak nak join...tapi bila terkenangkan seronok jugak sekali sekala keluar makan dengan kawan2, makanya dalam keadaan gusi yg masih berdenyut nyut nyut tu....cikgu anis ikut join la jugak acara makan makan free tu. hehe rezeki jgn ditolak..:)...memula tu ingat nak minum jek sebab tak leh makan benda yg keras2...tapi bila terpandangkan lauk yg macam2..ulam yg beraneka ditambah dengan budu dan sambal belacan....harus ku makan gak nasi kat kedai ni...tak leh kunyah ...cikgu anis main telan jek...fuhhh sedapp sekali budunye (cikgu anis ni hantu budu)..

balik dari mengenyangkan perut yg sudah mara ke depan ...opsss...cikgu anis sempat bertenggek lagi di tepi kolam...apa lagi intai CUCU la ekekeke....dah jadi rutin...sebelum pi sekolah intai...balik sekolah pun intai...tambah2 sejak dapat cucu ni....rasa nak mengintai jek kejenya...pasni nak kena letak CCTV plak kot kat kolam tu...senang nak tengok anak cucu main2 kat kolam tu dari dalam rumah hehehe....idea melampau...dok asyik2 mengira cucu yg 3 ekor tu...tiba2 mata cikgu anis ternampak kelibat beberapa ekor cucu yg lain....tergenyeh2 mata cikgu anis dibuatnye....betul ke lebih dari 3 ni..cam tak percaya plak...dua tiga kali cikgu anis dok kire...kejap ke kanan kejap ke kiri...sambil menonggeng dok kira dengan jari....kalau jiran sebelah tengok pun mesti geli hati...Memang sah la...rupanya adala lebih dari 5 ekor..susah nak kira sbb cucu2 cikgu ni tengah aktif ke sana ke sinun...tak terkejar nenek dibuatnye hehehe..

2 comments:

kak mas said...

anis da jadi penternak ikan pulak ke..? :D bela ikan apa? nanti nak ziarah boley..?? :)

Cikgu said...

hehehe...abis tu seme orang sibuk ngan baby masing2...i pun layan sendu dengan anak2 ikan la hehehe...ikan ape ntah akak..tapi anis perasan bila bertelur je,ikan ni akan mati....sesenang jemput ler datang ziarah anak2 cikgu anis hehe..tp air dah keruh la kak tak berapa nak nampak ikan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...