Followers

Wednesday, July 21, 2010

Cikgu Anis Dibedah ...huhu

Tak sangka sungguh..hari ni aku kehilangan sebahagian harta yg sangat berharga...tanpanya mungkin senyumanku tidak lagi semanis dulu (cehh...manis ke...??perasan)...tanpanye...aku kehilangan pembantu di sebelah kiriku...tanpanya juga,maka hartaku kian berkurangan dan sudah pasti tidak akan berganti lagi....penuh kesenduan mengingati saat itu...akhirnya kau pergi jua meninggalkan jasadku ini...

apa boleh buat...kau tak dapat lagi diselamatkan...membiarkan dirimu terus di situ...bermakna memaksa aku menahan perit setiap saat dan aku sesungguhnya sudah tidak upaya menahan perasaan itu...lantas hari ini,aku telah nekad utk merelakan perpisahan antara kita...maafkan aku oh gigi gerahamku...huhuhu...

sebenarnya...dah sebulan lebih gigi aku tertanggal simennya...memang la tersangat besar lubang kat gigi tu...dek kerana takut nak pi jumpa doktor...aku buat dekk jek...sakit skit...aku bubuh ubat..so tahan la sakitnya...pastu agak lama jugak la gigi ni tak sakit...so bertambah2 la aku buat dek...tapi sejak dua menjak ni...setiap hari aku rasa sakit...dah beberapa kali plan nak jumpa doktor...tapi akhirnya aku batalkan niat tu dengan sejuta alasan yg ada kalanya tak munasabah pun...tapi tadi setelah diberi semangat dan dorongan (hahaha cam kelakar lak ayat aku ni...mengalahkan budak kecik)aku nekad ke klinik gigi Anitawatiey di Subang Perdana....masa dok tunggu turn tu....hati ni punya la berdebar...aku mula rasa tak sedap hati...

bila nama aku dipanggil..debar tu dah rasa kurang skit...baring je kat kerusi...aku dok ingat balik kata2 kawan aku.."skrg dah tak sakit cam dulu...tak rasa apa pun!" aku dok ulang2 ingat ayat tu kat kepala....nak bg hilang debar la konon...pastu masuk la seorang doktor yg cute..Dr. Anita namanya memberi salam..wahhh terus hilang segala debar tu...lembut je doktor tu...so Dr. Anita pun memulakan la tugasnya..

aku berharap sangat gigi aku tu bleh ditampal balik...tapi sayang sekali...doktor kata kena cabut atau bleh jugak buat rawatan akar...dengar jer harga rawatan akar...aku terus decide nak cabut je..

maka bermula la operasi mencabut gigi....macam biasa mesti la kena suntikkan...memula ok jek..tiba injection yg last tu..aku rasa cam nak jerit n tersentak...SAKIT OIIIIIIII!!!!...sib baik tindakan refleks menolak tangan doktor tidak berlaku...kalau tidak,silap hari bulan doktor tercucuk plak lidah aku..dah terusss tak leh cakap plak jadinye..sib baik la hehe(bila sakit selalunya anggota badan kita akan bertindak secara refleks)...mungkin doktor inject kat tempat yg memang dah sedia sakit...berair mata ahkak tauu...sib baik tak mengalir...

dulu...seingat aku...lepas kena inject..kena dok kat luar dulu..tunggu sampai satu masa dipanggil semula utk dicabut gigi tu...tp tadi lepas inject terus je doktor mencabut gigi gerahamku..ditarik2nya sampai rasa cam semua gigi pun turut ditarik sama..tapi tak jugak tercabut!!..pastu doktor menggerudi plak gigi aku...lama jugak gigiku digerudi..sampai terpercik2 ke muka comel doktor...dalam kepala dok pikir...doktor ni buat ape...aku nak cabut je gigi ni..ape pasal plak digerudinya gigi aku ni...pastu tiba2 doktor bgtau kat staf dia suh sediakan alatan untuk surgery...OHHHHH TIDAKKKKKKKK...apa yg sudah terjadi...nak cabut gigi pun aku kecut perut..tiba-tiba nak kena bedah plak...!! aku istighfar banyak2 (camni la gayanye orang penakut pait)

akhirnya berjaya juga dr. anita mencabut gigi gerahamku yg sangat degil itu..doktor tunjuk gigi tu...padanla susah bebenor nak cabut...akar tunjangnya sangat la panjang...sekali tengok cam taring pontianak dalam cite twilight plak hehe...ingatkan dah dapat la aku menghembus nafas kelegaan...tapi rupa2nya masih ada lagi akar tunjang yg melekat di gusiku...kali ni doktor ambil pisau bedah...menggigil jantung ahkak dek non oiii...tapi sib baik la tak rasa apa2...tapi tak lama lepas tu rasa cam pedih2...so doktor pun tambahkan ubat bius di gusi tu...lama jugak nak settlekan saki baki akar gigi ni..dan akhirnya berjayaa!!!!

sampai part nak jahit plak tempat gigi yg dicabut tu....ntah ngeri ke apa...terkeluar ayat bodo cikgu anis kat doktor tu "err...doktor, kalau tak jahit tak leh ker?" aku kira doktor tu pun sure geli hati melayan soalan cikgu anis ni...kata doktor..."mana boleh...dalam lukanya...nak tak nak kena jahit jugak...tapi tak dapat nak jahit semua bahagian sebab luka tu terlalu hampir dengan sinusitis" (err dah ingat2 lupa..maaf ye kalau tersilap istilah/ejaan)..dan aku kira sebab tu jugak la dah hampir dua jam...gusi aku masih lagi berdarah...dan selama dua jam jugak aku tidak boleh berkumur....huhu

akhirnya segalanya selamat (cettt cam buat major operation plak hehe)....

doktor kata gigi cikgu anis ni pelik sikit..satu tunjangnye panjanggggg sangat..satu lagi kontot tapi gemuk...memang mencabar nak cabut..so terpaksa la operate skit tang gusi tu..kalau tak nanti gigi tu patah kat dalam gusi...aku mintak nak tengok kali terakhir gigi gerahamku....hmm...sedihhhh...doktor kata gigi tu terpaksa di pecah2kan kepada saiz yg kecil sbb susah nak cabut secara biasa...dan gara2 itu juga...maka melayangla duit cikgu anis sebanyak RM150 huhuhu...sib baik duit cukup...masa doktor tgh sumbat kapas...sempat lagi aku tanya berapa hengget ye doktor...bukan apa takut duit tak cukup je...alhamdulillah ngam ngam ada kat dalam purse

ape pun terima kasih kepada Dr. Anita n staffs...kesian doktor..terkena percikan darah gusi cikgu anis ke muka...sib baik pakai penutup muka kan doktor....:)...minggu depan aku akan jumpa lagi Dr. Anita utk buka jahitan kat gusi ni...adiosssssss

2 comments:

m4rilyn said...

tingat zaman sekolah bila van clinic depan tu datang angkut.

Cikgu said...

hehehe...saya lah orang paling happy sebab dapat tuang kelas....berharap sangat nama dipanggil utk ke klinik gigi tambah2 time Miss Lim...sangat gerun woo belajar matematik dengan Miss Lim...kalau salah kena rotan...zaman sekarang kalau Miss Lim buat cam tu....gerenti masuk berita hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...