Followers

Thursday, February 25, 2010

Kisah Anak Sulongku...

Tadi tengah syiok2 mengajar murid-murid berdikir barat...tiba-tiba adalah seorang murid yang membuang air besar...nasib baik la murid tu memang pakai pampers...murid ni dah 14 tahun umurnya...kiranya anak sulong cikgu anis dan abang long kepada murid-murid bukan sahaja di pendidikan khas bahkan murid-murid di aliran perdana...aii dah ada anak teruna gitu..

murid kesayangan cikgu anis kali ni sangat la pemalu orangnya..jauh sekali bezanya dengan Pak Din yg aktif.setiap masa menunduk aje kejenya...heran jugak tak lenguh ke pinggang dan leher tu...mengalahkan orang jopun ajo...nampak aje pemalu...tapi bab mengusik cikgu no 1...nak nak cikgu anis dia ni...sesuka ati dia je panggey cikgu gemuk....amboiiii ini sudah lebeyyy....hehehe...bila cikgu anis buat buat marah...tau plak panggil "cikgu cantik..saya mintak maap" atau "opsss sorrryyyyy"...macam tulah hari hari bila cikgu anis nak mula mengajar kat kelas Kristal...kalau anak sulong cikgu anis ni ada kat sebelah...tangan yg selalu dok tutup muka yg hensem tu mesti mencucuk badan cikgu tak kira daerah larangan ke tidak...selagi cikgu anis tak marah...selagi tu la tangan anak sulong ni merayap...haisyyyyy memang nak kena ikat tangan tu...bila cikgu anis marah,dia gelakkan plak cikgu anis...sabo je lahhhh....bila nampak cikgu anis kat kelas sebelah...mula la adegan mengorat cikgu plak,siap panggil "anissss....anissss...anissss" ..dah la suara garau...gaya panggil tu sebijik cam anak teruna mengorat mak dara....kekadang meremang bulu roma cikgu bila amar mengorat cikgu anis..hehe

hari ni waktu muzik, anak sulong cikgu ni tiba-tiba jek merayap masuk bawah meja...dok menangis sorang-sorang...rupa-rupanya amar membuang air tahap gaban gitu...ape lagi cikgu anis pun menjalankan tugas cebok mencebok...nak tak nak terpaksa la cikgu anis mintak izin untuk buka pampers anak teruna ni...segan jugak tapi nak buat macam mana...takkan nak dibiorkan aje yer tak??...rupa-rupanya dia cirit birit...haa cubala korang semua bayangkan cam ne keadaan cirit tu...bauan yg harum semerbak tu tok sah cakap la....memang cikgu anis tak tahan..sangat berbeza bauannye dengan murid yg masih kecik..selepas berjaya menyelesaikan mission cebok mencebok...cikgu anis terpaksa menguruskan plak pampers yg sangat memberat dengan tuttttttttt....memang hampir terkeluar isi perut cikgu...tapi kutahan sampai biru gamaknya muka ni...bertambah ler malang bila tutttttt tersebut meleleh plak ke lantai tandas...adehhhhh....sib baik tak terkena kaki or baju cikgu...sah sah terus mintak balik umah huhuhu....

kawan-kawan cikgu anis rasa bersimpati dengan nasib cikgu anis hari ni :)...tapi cikgu anis tak kisah...dah namanya anak...istimewa pulak tu...selagi kudrat ni ada....inilah masanya cikgu anis berbakti untuk bakal ahli syurga insyaAllah....lagipun kerana adanya mereka maka adanya rezeki buatku bergelar seorang'cikgu'!

3 comments:

Melorian said...

baca entri dari cikgu...rasa bersemangat hidup ini untuk bekerja dengan ikhlas. terima kasih cikgu. (ok tak ayat ucapan saya ni cikgu)

Anakkhas said...

assalammualaikom...

ajar ja dia basuh sendiri anis .... dah 14 tahun penyakit gatal dah ada tu ... dia punya tuttttt pun dah tutttt.... apapun itulah semangat kita yang orang lain takan dapat.....

Oyis said...

tabah nya kak anis. adoi la, noris basuh yak aisyah pon kdg2 terpaksa wat2 x bau je. tu hok budak kcik anak sendiri tu.. huhu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...