Followers

Wednesday, February 10, 2010

ewahhh ke uninnn?

Sebelum tu nak mintak maap bebanyak la...kali ni saya masih lagi nak bercerita tentang Pak Din...maklumla Pak Din ni memang suka buat havoc dalam kelas khas ni...tak de Pak Din rasanya kelas akan sunyi sepi...

Minggu ni untuk subjek matematik, cikgu anis ajar tentang warna asas...merah, biru dan kuning...dalam kelas Kristal ni...cikgu anis dapati masih ada yang belum kenal dengan warna...salah seorang daripadanya ialah tak lain dan tak bukan Pak Din yang hensem tu lerr....memang geli hati tiap kali mengajar Pak Din...Pak Din ni kalau ditanya tentang warna...dia hanya tau sebut warna kuning je...tunjuklah warna apa pun dia akan kata warna tu warna kuning....so matlamat cikgu anis sekarang ni nak Pak Din sekurang-kurangnya dapat mengecam warna merah.

berulang kali cikgu anis ajar Pak Din sebut warna merah...tang menyebut...memang tak de masalah...tapi mengecamnye aje belum boleh....memandangkan faham sesangat dengan jiwa kanak-kanak yang suka dengan coklat...so cikgu anis pun bawalah coklat Daim sebab kulitnya warna merah (mahal tau coklat ni,kebetulan ada kat umah so bawak ler ke sekolah). Pak Din pun apa lagi...tak sabar sabar la nak coklat tu...cikgu anis pun umpan Pak Din...kalau nak coklati, bagitau dulu kat cikgu apa warna coklat ni...kata Pak Din...Unin (kuning)....cikgu anis betulkan...merah la Pak Din...Pak Din ikut sebutan cikgu anis...ewah (merah)...cikgu anis buat lagi latih tubi mengecam warna merah..siap letak kertas warna merah lagi kat objek yg digunakan tu sebagai klu untuk Pak Din..tapi Pak Din tetap kata "uninnnnnnnn"...adoiii....satu kelas gelakkan Pak Din...Pak Din lagi la seronok kawan-kawan gelak...agaknya rasa cam glamer la kot hehehe...

Hari ni cikgu anis ajar lagi mengecam warna merah untuk Pak Din...cikgu anis siap belikan buku mewarna yang ada gambar buah-buahan untuk semua murid...memang diaorang happy sangat dapat buku mewarna tu...tak mahal mana pun rm1 je satu...bukan main semangat diaorang mewarna...jadi cikgu anis ambil kesempatan ni untuk melatih tubi Pak Din...siap beli epal merahh menyala youuuuu.....kalau tak kenal jugak warna merah...tak tau la cikgu nak beli apa lagi kat Pak Din...setelah diumpan pula dengan sticker Sponge Bob...akhirnya buat saat dan ketika ini...Pak Din dah berjaya mengecam warna MERAH!....seronoknyeee....berbaloi baloi usaha cikgu hari ni...harap harap esok merah tak bertukar jadi 'uninnnnnnnnnn' udah lerrrr....

2 comments:

iddayu said...

salam.cikgu anis, boleh tak up-loadkan gambar pak din yang handsome tu, nak tengok jgk macamana tuannya, ada lawa?

Anis said...

hahaha....ramai sungguh peminat pak din...saya akan cuba upload...tapi buat masa skrg ni tak dapat sebab wire USB hset ilang...dah jumpa nanti saya akan tunaikan hasrat kengkawan yg nak kenal dengan anak saya yg ensem tu..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...