Followers

Saturday, July 16, 2011

Cuci Mata Luar Rumah

Kali ni just nak tempek gambar kat area luar rumah sewa cikgu...layanzzzzzzz...



pintu utama


bukit tu kat belakang rumah...tuan rumah ni siap buat kebun kat atas bukit ni. bukan kebun cikai...tapi siap dibuat tangga dan pondok yang cun kat atas tu...kalau rumput panjang,akan ada tukang kebun yang datang potong rumput...kiranya kebun yang kemas gitu...cikgu tak pernah teringin nak panjat tangga ke atas tu...takutttttt
kawasan depan rumah
 depan rumah ni ada ruang yang boleh nak buat main badminton hehe...luas tanah tuan rumah ni....rumah2 yang nampak tu ler jiran2 cikgu...tapi tak pernah kenal pun...rumah depa lagi la berganda2 besarnya dari rumah sewa cikgu ni...kalau nak tau...rumah kat brunei ni memang la bersaiz banglo yang gedabak tu...kayo...kayoooo



 nama jek ada pagar...tapi kat tepi pagar ni ada ruang yang memang boleh dimasukki orang...usahkan orang..kerbau pun boleh masuk huhuhu...rumah ni agak ke dalam...tapi tak de la jauh mana dari jalan raya...seberang jalan tu ada masjid...




 yang ni bahagian tepi rumah...memang ler tuan rumah ni kreatif...setiap sudut dihias cantik...usahkan sudut...toilet pun siap ada gambar dan lain2 hiasan...



aihhh kerusi ni boleh dibuat pelamin ni...ada sesapa teringin nak sewa dengan cikgu anis? hehe



kolam ikan koi...ari cikgu snap gambo ni...air dalam kolam ni macam mengering...risau gak ikan kat dalam tu kelemasan...tapi sib baik petang tu tukang kebun datang tambah air...nak memandai sendiri takutnya lagi cepat ikan tu mati lemas...so biar le pakar nye yang buat...karang tak pasal2 kena dakwa dengan tuan rumah plak huhu

erkk kuali sape plak yang tersesat kat umah den ni hehe...ni bukan kuali astro ye...tapi ni ler namanya parabola...boleh dikatakan hampir semua rumah ada benda ni...kat mesia diharamkan pasang kuali macam ni kat luar rumah...tapi kalau kat dapur boleh...hehe...


itu je lah yang nak kongsi..pasni nak type tentang sambutan besday Sultan Brunei plak..ok cau cin cau

5 comments:

OneSimpleMother said...

bestnya anis.. luas pemandangan. kat sana takde rumah teres ke anis? memang kayo la diorang ni. rumah sewa pun dah mcm ni punya cantik. rumah sendiri lagi la kan.. :)

Melorian said...

gila gedabak rumah sewa brunei ni,,brpa juta sebulan nis...waa jeles nya. dah la comel... good governance la brunei...

Anis Rosli said...

k.mas: hurm luas la gak pemandangan...tp tak suka la tgk bukit tu...mau tak kayo...yg tak keja pun dpt elaun sara idup..yg keja krjn lg dpt mcm2 insentif...rumah sewa ni selalunya rumah sendiri..pastu buat rumah baru...rumah lama disewakan...sebab tu lawa...tp rega pun lawa jgk la hihi

Anis Rosli said...

cik kak:ada mcm2 harga rumah sewa kat sini..kalau nak rumah kosong n kecik...rega pun kecik la...begitulah kekdahnya..

Unknown said...

salam ceqgu,

nak tanye bapa rate rumah sewa kat brunei ya? kat sana ada tak pengasuh anak klau ibu bapa bekerja?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...