Followers

Monday, November 9, 2009

Kebun Mini Anak-Anakku

Sempena menyahut kejelesan pada kebun-kebun yang diusahakan oleh murid murid dan guru pendidikan khas di sekolah PU3..sebelum peperiksaan akhir tahun yg lepas, saya bersama anak murid yg comel-comel ni bertungkus lumus menyemai benih kangkung dan jugak cili...ni dia gambar pokok cili yg berjaya hidup dalam polibeg...


anak pokok cili yg berusia seminggu

close up skit...polibeg ni adalah sumbangan ehsan daripada guru kemahiran hidup aliran perdana...terima kasih cikgu riduan



sempat bergaya di tapak semaian pokok cili...ni pun tumpang kawasan kebun kemahiran hidup aliran perdana...

gambar pokok kangkung tak dapat plak nak capture sebab henpon rosak la plak...kamera plak tak leh guna sebab chargernye dah hilang huhuhu...so ini jela gambar yg ada dalam simpanan..
sekarang ni pokok kangkung dah besar...tunggu masa nak dingapppp je...pokok cili je tak besar2....may be sebab lambat pindahkan ke batas....seronok betul depa ni tengok hasil tanaman diaorg menjadi...hari hari mesti mintak izin nak pi siram pokok...kalau sehari miss siram pokok...bising aje mulut diaorg...ye la takut pokok pokok tu mati.....yang paling saya bangga...diaorg ni sanggup berpanas dan berpeluh demi nak menyediakan batas yg sekangkang semut.....cikgu dia ni pun bukannya ada kederat sangat nak mencangkul tanah yg keras dan berbatu tu...nasib baik la ada cikgu lelaki dari aliran perdana yang sudi nak cangkulkan tanah untuk kami....saiz kebun kami buat masa ni memang mini habiss lah...insyaAllah akan dikembangkan saiznya pada tahun hadapan plak:)...ape pun terima kasih sekali lagi pada cikgu riduan...kalau boleh cangkul lah lagi hehehehe








2 comments:

Anakkhas said...

assalammualaikom...

anis tahniah... nak mulakan sesuatu memang susah, tapi kalau dah mula ok jer...

anais saya pun dah taknak guna batas.. banyak masalah sangat. Anis guna jer poliybeg.. satu pokok satu baru cepat dia matang.. kalau nak alatan saya ada seorang pembekal dia bekas guru besar cemerlang mahir berkebun. saya dah bincang dan dia sudi membantu dengan khikmat nasihat dan tunjuk ajar... segala alatan dan bahan dia ada,, berminat saya ada no dia... sesuatu yang besar bermula dari yang kecil...

Tak salah mula dari yang kecil... siapa sangka dari seketul bata boleh jadi KLCC...

Oyis said...

k anis, gmbr last tu budak paling ujung belah kanan tu nyaris nak nmpk sepentot. kena pixelate tu hehe!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...