Followers

Sunday, September 6, 2009

Kari Ayam Berempah Kari Ikan

jumaat lepas, perut ni kempunan nak merasa kari ayam....tiba-tiba je teringat kat kari ayam member. sedap sungguh...tak pakai santan tapi pakai susu segar...so sangat teruja la nak try resepi baru ni..lepas waktu kerja pi la ke kedai nak beli segala bagai rencah dan bahan nak buat kari ayam ni. memandangkan time tu time solat jumaat, so kedai runcit yg selalu kita singgah tu tutup la pulak. terpaksa la ke kedai lain...cari punya cari tak jumpa2 rempah kari ayam yg ada semenya kari ikan...mata dah rasa penat menilik satu ke satu rempah yg ada kat kedai tu...tapi tak jugak jumpa...kita try cari sekali lagi...last2 jumpa jugak...seronok ni semangat nak buat kari ayam berkobar2...

kat umah :

selesai solat zohor, kaki dan tangan pun mula la ke dapur...semua bahan dah ada...so apa lagi...masak le kari ayam....hmm...kita sedikit pelik awat plak kari ayam ni cam cerah skit warnanya...mungkin kurang rempah kot...masa nak tambah rempah tu baru la mata terperasan....alahaiiii bukan kari ayam yg aku beli tapi rempah kari ikan!...aduhaiiii nak wat cam ne dah masak....maka jadilah kari ayam berempah kari ikan huhuhu....kita tak cakap pun kat asben, tapi asben kita siap cicah murtabak dengan kari ayam ikan kita tu....dia kata sedap hik hik hik....kari ayam rempah ikan pun ikan lah, asalkan cik asben kata sedap sudahhhh...

p/s : agaknya kerana terlalu obses nak makan kari ayam, rempah kari ikan pun nampak cam rempah kari ayam....isk isk isk

2 comments:

alyyani said...

betul tu, kari kalau pakai susu lagi sedap dr pakai santan. menyelerakan. tak amik gmbr? heheh...

Areniece said...

haah sedap jugak buat kari pakai susu...gambar tak amik la yani...malu la kita tak pandai masak...tengok pun tak menyelerakan hehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...