Followers

Monday, November 19, 2012

Boikot ke Tak Boikot? Usah lah Kita Pula Yang Bertelagah

assalamualaikum....

okeh nak tulis bab boikot memboikot ni........
nak tulis pendek2 jer...........
sapa nak boikot silakan boikot......
dan sape2 yang tak nak boikot..........
tak payah boikot............
tak der hukum yg mengatakan haram selagi jual beli tu adalah halal...
terpulang pada hak masing-masing......

TAPI.........
yg NAK memboikot atau yg TAK NAK memboikot tu.......
TAK USAH la nak tunding jari kat sape2
TAK USAH nak pertikai sape nak boikot sape tak nak boikot
TAK USAH nak nilai istiqamah ke tak istiqamah ker.........
TAK USAH nak melabel begitu begini
TAK USAH nak jeling2 sampai mata juling
pendek kata, diam diam sudah..........
masing masing punya hak...........
buatlah pilihan masing-masing.......

yang PENTING saudara kita di Gaza sekarang ini sangat memerlukan BANTUAN kita......
tidur mereka tak lena, makan mereka tak menentu, ketakutan tak usahla nak cerita...
berat mata kita memandang, berat lagi bahu mereka memikul
jangan kerana pertikaian BOIKOT MEMBOIKOT , kita di sini pulak nak BERTELAGAH ......

yang tak nak boikot.....mereka punya cara yang lain untuk membantu, mungkin dari sudut fizikal, harta, doa dsb nya.
yang nak boikot..........in sha Allah pasti usaha ini juga membuahkan hasil yg tak ternilai....aaminnn

5 comments:

CeqGu said...

hati rasa sangat terkilan bila ada saja pertikaian demi pertikaian..............takkan nak tunggu datangnya istiqamah dalam diri baru kita nak bertindak............

saya akui, memang susah nak cekal hati boikot barang2 depa ni.............orang kata hangat2 taik ayam..............biarlah hangat2 taik ayam ke taik itik ke......yang penting sedikit sebanyak usaha ini boleh melemahkan durjana2 tu utk waktu dan ketika ini....in sha Allah


me suya said...

betul.ikut apa yg baik pun tak salah kan long... tp gitu la.. sampai nak bertelagah..susah gak malaysian ni :)

CeqGu said...

yup su yaa....... al maklum la tak kena kat kita......

zailamohamad said...

betul tu..orang kita ni suka sangat bertelagah benda simple2..huhu

CeqGu said...

zaila: biasala oang kita ni....actionnya tak der....pot pet pot pet jer lebih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...