Followers

Wednesday, November 7, 2012

Anak Mama Dah Besar

Assalamualaikum.....

sedap plak tengok firas tido kat kerusi empuk ayah................kekadang dia bleh berebut dengan ayah dia........seriusss.......tak tipuuuu.........tengah syiok syiok ayah dia baring kat kerusi tu, terkedek2 dia pi tolak ayah dia..........kalau buat dekkk, nanti dia sengaja himpit2 badan ayah sampai la ayah mengalah hihihi.............pastu dia baring ala2 big boss..........haihhhhhh...

dah lama kan cikgu tak story mori tentang firas.............now hero kecik cikgu dah berusia 1 thn 7 bulan...........wahhh cepat sungguh masa berlalu.................sejak umur dia genap setahun, tersangat la banyak perkembangan yang berkembang.......apa punya ayat daaaaa..............hhihihi...............

sekarang ni firas dah masuk fasa suka meniru dan mengajuk cakap orang.............terutamanya perbuatan dan percakapan mama dia la kannnn...........maklumla 24jam asyik berkepit dengan mama.............la ni pantang sangat la nampak henpon..............dengan henpon kat telinga, mulut plak duk ulang......"aban........aban......"............apa lagi .......ni sah sah kes tiru mama telepon kat ayah dia la ni...........aduiiii..........

minggu lepas cikgu balik dari singapore melalui miri, so terpaksa la mintak tolong kawan en asben datang amik kat airport miri...........dalam perjalanan tu kitaorang sembang2 la tentang kaum hawa yg suka shopping..........ayat cikgu lebih kurang cenggini la........"biasa la tu..............pompuannnnnn"...............pastu tetiba jer firas pun sebut........'pompannnn'...........kah kah kah............satu keta gelakkan firas.................dia lagi la suka bila tengok orang gelak...............duk ulang la dua tiga kali pompann ....pompannn

pastu dalam kegelapan malam dengan hujan renyai2 tu, kereta cikgu berselisih dengan lori kecik yg bawak muatan sejenis menatang.............puas cikgu duk perati apa benda la kat belakang anak lori tu........rupa2nya khinzir...............so terpacul la kat mulut cikgu ni...........eh eh ......babi rupanya kat dalam lori tu...........lepas tu apa lagi.............firas pun duk ulang la babi.....babi.............aduiiii parahhh ni..............karang tak pasal2 depan orang dia duk cakap babi................tak ke nanti orang kata kurang hajarun.............so cikgu cepat2 ajar dia sebut babu.........alhamdulillah la dia nak ikut................kalau tak naya jugak la........nak nak sambil dia sebut tu tangan duk tuju kat sapa2.................uiiiiiiiiiiii naya naya

ada sekali balik kampung kat ipoh, cikgu n kakak ipar nak pi klinik..... pastu kakak ipar tanya la firas macam mana, ikut sekali ker? dan dan tu jugak dia jawab itut...itut.......pastu terkedek2 pi amik kunci keta sape2 ntah kat atas meja...........siap jom....jom lagi......maka hancur la harapan nak tinggalkan firas dengan ayah dia kat rumah..............ishh dah besar rupanya anak mama ni..............dah paham apa orang sembang ye hehehe......

kiranya sekarang ni dah banyak la vocab firas...........yg paling syiok dengar bila dia panggil aaayahhhh.....maaaamaaaa......... lain2 perkataan yg dia dah boleh sebut..........air, x nak, eyes, nose, kaki, ball, apple, shoes, jom, book.............tapi sampai sekarang tak pandai pandai nak mintak susu........time nak susu dia merengek jer........saboo jer

firas masih lagi bf..............time bf plak ada gaya yg dia suka.........apa lagi kalau tak menyusu sambil baring atas perut mama nan empuk huhuhu.............kalau bagi sambil duduk, nanti dia tolak2 mama dia supaya baring, adehhhh......selagi tak baring.......selagi tu la dia tertunggeng2 tolak badan mama.......mulut tetap menyusu yg tak tahannya..............

tu tak masuk bab merajuk lagi..............sekarang tak bleh marah atau larang cikit tentu terbaring kat lantai......kami buat tak peduli jer...........nasib baik ler jenis merajuk beberapa minit jer..........ikut perangai sape la tu.............tau dahhh mesti korang kata ikut perangai mama dia.........hohoho......mama dia dah lama tak merajuk tauuuuu.....

kalau lepas mandi atau tengok mama or ayah tengah bersiap..............dia pun mula la sibuk jugak........nampak orang pakai deodorant.....dia pun nak.........nampak mama pakai bedak.........dia pun nak jugak...........kekadang tu dia pi amik sendiri jer pastu tonyoh la kat ketiak dia, kat pipi.............pastu bukak laci ayah, pakai neck tie kat leher.........amik kopiah ayah letak kat kepala kecik dia......kopiah sendiri ada tapi tak teringin plak dia nak pakai....haihhh macam2.......tapi geli hati nengoknya.....

sekarang ni dapat tabiat baru plak............segala benda di pi campak dalam sinki........hari tu balik kg kat kelate..........jenuh mencari remote astro..........sekali tertenggek dalam sinki............sapa punya keja tu kalau bukan firas huhuhu...........pagi tadi lagi haru...........duk tengah syiok iron baju.............tetiba dengar bunyi air menitik nitik kat toilet............tengok firas tak der ...........cepat2 pi jenguk kat toilet sbb nak tau projek apa la plak firas buat.................sekali anak tudung cikgu selamat direndam dalam lubang tandas.............huwaaaaaaaaaaa..............firassssssssssssssss grrrrrrrrrrrrrrrrr..............

citer bab gigi plak, firas dah ada 8 batang gigi termasuk 2 gigi geraham atas bawah...........senang la sikit dia nak menyunyah............tapi ini budak kecik tak suka gosok gigi..........kalau tengok kat youtube lagu gosok gigi, kemain lagi dia suh cikgu amikkan berus gigi .......kunun2 nak gosok jugak la...........tapi bila time nak mandi..........langsung tak mau.............siap tutup mulut n muka lagi..........

hurmmm......sebenarnya byk lagi nak buat catatan ni..............tapi mata dah ngantuk la plak...........jom tidooooooooooooo......wsalam

2 comments:

crvmin sudin said...

hehehh comel jee ingatkan ada leee gambar sofa empuk tuuu....tak leh bayangkan si firas tuuu golek golek lagu mana...!!!

CeqGu said...

hehehe..... ni kes mama dia malas nak amik gambo.....dia duduk macam bos besar gitu....hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...