Followers

Thursday, September 22, 2011

15 Perkara Tentang Anak Bujangku

Kejap je anak bujang aku ni dah masuk 5 bulan...jap lagi pejam celik, pejam celik....opsss dah nak dapat menantu...hik hik hik....jauhnye la mama firas berangan...siap skip banyak benda..
tup,tup,tup dah pikir nak dapat menantu...apoo daaa..

apa-apa hal pun sila layan gambo raya tahun ni kat bawah ni ye...tema biru youuuuuuuu...
abis kedai aku pi tilik baju biru...biasa la kan..time yg kita nak tu...susah bebenor nak jumpa yg terlekat di hati...dua negeri aku cari tau..
last2 beli kat shah alam ...baju ala2 pelangi biru gitu...


 Tahun ni raya bertiga ye...tahun depan berempatkah?? hohoho..

aisey susah betul nak amik gambo raya yg superb...udah la si kecik ni kejanya toleh kanan toleh kiri tiap
kali nak bergambar...tengok2 ada pulak gambo pakciknya firas kat belakang tu...
huhuhu...anggap je lah itu sekadar photo background ye...


aiyokkk punya la panjang intro..sebenarnya ari ni aku nak buat catatan tentang perkembangan anak bujang yang dah semakin bulat ni..ngeee

 baju raya sekadar untuk berposing depan kamera..hihi


Sejak umur firas dah cecah 5 bulan ni....

1. mulut makin petah dengan bahasa aliennya...biasanya di subuh hari...nak kejut mama la tu..;p...bukan takat mulut ler...selagi tak bangun...ditendang2nya badan mama dgn kaki kecik dia...pastu jari2 montel tu siap korek2 mata mama...yg paling tragis...hidung n pipi mama kena jilat huhuhu

2. tidur tak tetap pendirian..keh keh keh...dasyat punya ayat...laki aku kata tidur lesak...orang kampung aku kata...tido buahhhh...kalau boleh satu katil tu firas sorang yg nak tido..hamboiiii manyakk cantik!!!

3. dah pandai main mainan..sangat teruja dengan menan yg gantung2 dan ada lampu...juga sgt hepi kalau dapat pegang kertas or buku yg bersaiz besar....

4. dah ada perasaan perasan hensem...asal tengok cermin je...tersengih sampai telinga..kalau tgh nanges pun bleh berenti kejap utk senyum...pastu sambung nganges balik huwaaaaaaaa

5. ada hobi baru iaitu tarik spek mata bonia mama...pantang nampak mesti nak tarik...nak suh mama pkai lens kaler biru le nak oii

6. makin pandai berpura-pura....depan mama buat buat isap menan...belakang mama...tu diaaaa... hisap jari noooooooo...haipppp!!!!

7. suka buat mama terjerit beruk setiap kali menyusu....tu lum ada gigi...dah ada gigi tak tau la cam ne sakitnya huhuhu...firas plak layan gelak...tak baik tauuuu...kesyian mama...

8. makin pandai bergurau....contohnya kalau dia main sesuatu, aku buat2 terkejut...pastu firas akan sengaja buat lagi supaya aku terkejut utk kedua dan ketiga kalinya...pastu dia gelak...agaknya muka aku ni cam badut kot bila buat2 terkejut...hurmmm huduhnya

9. dah boleh mengiringkan badan kiri kanan....setengah baby dah bleh meniarap kan...firas lum ada tanda2 nak meniarap...tapi menyusu dalam keadaan meniarap boleh pulak...huk alohh ganazzzz anak aku ni...menyusu ala2 style rambo mengendap musuh gitu...

10. suka menyusun langkah...hamboii ayat...ala2 nak bertatih gitu...tambah2 kalau nampak benda yg dia suka...mama dia la jugak yg jadi mangsa kena pegang ...sakit pinggang mama nak oii

11. dah pandai main air...sekarang kalau time mandi kakii tgn takleh duk diam...bila buka baju n seluar...hati berbunge2 sbb tau nak masuk jakuzi sinki..yeaaa blh main air

12. suka panjat perut mama smpai la ke bahu..kekadang muka mama pun kena penyek (antara sebab perutku tidak diratakan hihi...hanya alasan semata)...pastu tersengih puas hati mcm orang berjaya tawan gunung kinabalu kekdahnya

13. berebut nak guna laptop dengan mama...pantang aku tekan keyboard...dia pun nak tekan jugakk..adehh...

14. dah tahu tunjuk perasaan tak puas hati bila mama tak bg main benda yg dia suka ...

15. dah ada keinginan nak makan macam orang dewasa....nanges2 kalau tak dapat...saboo ye nak...bulan depan mama bagi firas makan bubur ye...kena ikut cakap doktor...


 baju raya yg lebih besar dari tuan baju...tahun depan pakai baju ni lagi la nampak gayanya


haaaaaa...tengah buat apa tuu!!!

1 comment:

Johnson said...

Every new life that enters this world gives us a reason to celebrate life. These new-born lives give us a reason to keep going.We celebrate life.

Gynaecology Services Cloudnine

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...