Followers

Monday, March 28, 2011

Balik Kampung...hoho...Balik Kampung

Yahuuuuuuuuu...cuti bersalin awal dah diluluskan...dah berminggu2 apply...sampai hari yg cikgu plan nak balik kg baru ler dapat keputusan cuti diluluskan...kalau tak tau status cuti tu camno la cikgu nak balik kg...karang tak pasal2 gaji kena potong plak huhuhuh....

masuk hari ni kiranya dah masuk 4 hari cikgu di kg...menanti saat2 mendebarkan tanpa en. suami di sisi huhuhu...tak tau la bila si kecik ni bersedia melihat dunia Allah yg cantik ni....tunggu ayah balik kg tau....udah la en suami kena p brunei hujung bulan ni...seminggu plak tu...haduiii la...

alhamdulillah sepanjang perjalanan balik kg tu tak de perkara2 yg tak diingini berlaku...perjalanan pun smooth je...cumanya mak buyong ni aje lah sakit pinggang...sakit tumit...,maklum ler perjalanan 8 jam...bertolak pukul 6 ptg..tiba di kota bharu jam 2 pg...esoknya plan nak pi jumpa doktor utk check up perut...tapi letih lum hilang ditambah dengan hujan yg lebat...amatlah syiok utk mata ini ditidurkan sahaja...so segala plan ari sabtu dibatalkan...

hari ahad, en suami bawak cikgu pi hospital perdana. kata Dr. Zana....berat baby lebih kurang 3kg..kepala baby dah lebih separuh berada dilaluan yang diredhai hehe...cuma 'pintu' aje yg belum buka....hmm nak kena bagi salam dulu ler gamaknya baru pintu nak bukak ...kalau cenggitu..cikgu nak tunggu en asben balik dari brunei baru nak bagi salam hehe...perut sekarang ni asyik mengeras jek,pinggang plak bagai nak patah rasanya...sungguh tidak selesa...tapi alhamdulillah semalam cikgu dapat tidur dengan lena sekali...sedar2 dah subuh...malam sebelum2nya....2,3 kali mesti bangun pi toilet...asyik nak terkucil jek kejanya...ponat den nak turun naik katil...udah ler nak kena guna segala bagai gear semata2 nak turun katil....gear reverse la..gear 1 la...mengalahkan orang nak bawak kete je...huhu...nak makan pun susah gak...duduk lama pinggang terasa lenguh...bila bersandar...jauh pulak dengan pinggan kat meja...bila bongkokkan skit badan ...perut berlaga dengan meja la pulak..alahaiii nak makan pun susah nak oiii....kalau ekau tak sayang omak ekau ni...tak tahula apa nak di kato...

pagi isnin, en suami bertolak balik ke KL...tinggallah ibu buyong ni seorang diri kat rumah...mak ngan ayah cikgu masih lagi bekerja...so cikgu buat ape kat rumah? tengok tv,jemur kain,kemas rumah,kemas bilik si adik bujang yg macam tongkang pecah, masak n layan facebook...hehe...

itu ajelah catatan diari cikgu utk hari ni....pasni nak pi bekfes nasi berlauk ikan tongkol peberet cikgu....syedapppp...tak jumpa kat mana2 pelusuk shah alam...kat Kg. Pendek je yang ada hehehe....byee

2 comments:

m4rilyn said...

pindah Pendek???

nape ku tak pernah tawu???

Cikgu said...

ni balik bersalin je..pasni balik shah alam semula untuk beberapa minggu sebelum ke brunei..dah lama saya duk di Pendek...quarters hospital dah lama keno roboh huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...