Followers

Thursday, February 10, 2011

Pak Din 2011

Sebelum pinggang cikgu diserang sakit sakit yg tak diundang...cikgu nak cepat2 kongsi cerita tentang perkembangan dan gelagat anak2 istimewa cikgu yg dah berkurun cikgu tak cerita...

Masih ingat dengan Pak Din?....menjelang tahun 2011 ni Pak Din dah menambah vocab baru...datang-datang sekolah jek Pak Din bahasakan dirinya 'aku'...entah dengan siapa la dia belajar perkataan tu...kalau ditanya pensel siapakah ini? mesti Pak Din jawab 'aku'....bila cikgu jeling seribu...Pak Din cepat-cepat tutup mulutnya...tahu cikgu tak suka....tapi memang susah nak diubah...mungkin Pak Din dah terbiasa membahasakan dirinya 'aku' di rumah....sekarang ni...kalau cikgu jeling jer...Pak Din cepat-cepat menukar 'aku' kepada 'aya'..(saya la tu hehe)....selain tu, Pak Din dah makin pandai amik hati cikgu-cikgu.....setiap hari ada saja gelagat Pak Din yang membuatkan cikgu naik berang....tapi malangnya marah cikgu takkan lama....sebabnya tiap kali kena marah...Pak Din dengan senyuman paling manisnya memanggil cikgu ...'awekkk....awekkkk' ...akhirnya cikgu nak marah pun tak jadi huhuhu....

Satu lagi tabiat Pak Din....sangat rajin membantu cikgu....dari tahun lepas lagi....kalau lepas makan, Pak Din lah orang paling sibuk memungut pinggan dan gelas cikgu...kekadang tu cikgu tak sempat habis makan lagi dia dah sibuk dok tarik pinggan cikgu...kalau cikgu lambat....Pak Din membebel bebel mengalahkan Guru Besar huhu....bukan setakat pungut...siap nak basuh lagi...!! Sekarang ni plak...bukan setakat rajin di kantin..kat dalam kelas lepas buat apa apa aktiviti, Pak Din lah satu satunya anak murid cikgu yg akan pungut semua hasil kerja kawan kawan dan letak kat atas meja cikgu...tak perlu disuruh...memang Pak Din akan buat sendiri...dek kerana terlalu rajin, satu hari tu....Pak Din siap tanggalkan hasil kerja yg di gantung kat langsir menggunakan penyepit kain...memang kawan cikgu nak lekatkan kat situ utk disambung pada esok harinya....apa lagi...kawan cikgu pun saje je buat buat marah kat Pak Din...sengaja nak tengok apa reaksi Pak Din...rupa-rupanya Pak Din dengan gigih pi pasang balik hasil kerja tu....sehabis daya Pak Din cuba lekatkan balik benda alah tu....disebabkan Pak Din tak tahu macam mana nak guna penyepit baju tu ...macam2 kaedah la Pak Din guna...sampaikan tingkap yg tak de kaitan pun habis ditutupnya...geli hati tengok kegigihan Pak Din...akhirnya kawan cikgu yang pasangkan semula hasil kerja tu....tersengih2 la Pak Din...hehe

hari ni plak tiba tiba Pak Din hilang dari pandangan cikgu2...dok syiok syiok mengajar murid2 lain mengecop corak....tup tup Pak Din hilang....rupa-rupanya dia senyap-senyap kat bawah meja sambil sharp semua pensel2 warna kawan-kawan....Pak Din ni sebenarnya sangat suka mengasah pensel...memang hobi dia la tu...lepas kena marah....dengan penuh kerajinan Pak Din menyapu bersih lantai yg penuh dengan habuk pensel....ingatkan mimpi apa la si Pak Din ni tiba2 menyapu lantai....rupa-rupanya baru lepas kena warning har har har.....

setakat ini lah dulu serba sedikit cerita anak istimewa cikgu....sebenornya banyak lagi nak tulis...tapi pinggang ni bagai digigit2 dah...len kali la plak ye...bubaiiiii

2 comments:

Miss Fadhilah said...

salam pkenalan cikgu anis...suka sgt bce kisah ckgu anis n murid2...x kering gusi n terhibur dgn gelagat mereka..
boleh sy tau fb ckgu anis?itupun kalau ckgu x kisah...ehhehe

Cikgu said...

salam perkenalan juga buat miss fadhilah...terima kasih sebab luangkan masa baca kisah cikgu n murid2nye hehe...
seronok jadi guru pendidikan khas ni..walau pun di mata orang cikgu pendidikan khas ni bukannya profession yg hebat...tapi cukup bermakna dan menghiburkan kepada sesiapa yg bergelar guru pendidikan khas...fb saya nausihah@yahoo.com... kat fb tak de cerita tentang anak2 istimewa ni...tapi dialu2kan utk berkenalan:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...