Followers

Tuesday, November 2, 2010

Dialog Lucu Anak Muridku..

Kalau nak tau, tetiap ari ada saja dialog2 lucu yg terkeluar dari mulut anak-anak istimewa cikgu anis ni...tapi malangnya setiap kali balik ke rumah...cikgu anis asyik terlupa dialog2 tu utk ditulis kat blog syiok sendiri ni...

Antara dialog yang cikgu ingat :

DIALOG 1:

kalau ada kelapangan waktu, cikgu anis memang suka menyembang dengan anak2 istimewa cikgu...jumaat lepas cikgu sempat berborak tentang nama baby...saja jek nak dengar buah fikiran murid2 cikgu ni...

cikgu anis : fiqa,kalau cikgu dapat anak perempuan, apa nama yg fiqa nak bagi?
fiqa : hmm kalau perempuan, katrina,kalau lelaki,zakuan (dalam hati cikgu..amboii katrina tuuu...)

cikgu anis: hasif?
hasif : err kalau lelaki namakan Haris, kalau perempuan...hmm Aspalela..ok tak cikgu?:)(Aspalela la pulak huhuhu)

cikgu anis :azmi plak macam mana...ada cadangan nama lain tak utk anak cikgu?
azmi : (biasa la sebelum jawab soalan,habit azmi mesti garu kepala yg tak berkutu tu) haa...kalau perempuan taruk la nama siti nurhaliza, kalau lelaki plak datuk K..

haduii la...kuat betul pengaruh dato siti dengan datuk K ni....


DIALOG 2:

Cikgu-cikgu khas ni kekadang suka menyakat murid-murid...bukan apa,seronok dengar jawapan balas diaorang...kekadang tu cikgu yang dok mengajar di kelas sebelah pun bleh terkekeh kekeh ketawa...hehe..dialog kali ni cikgu anis dah terlupa macam mana bleh terjadi tapi masa tu sesambil diaorang buat latihan dalam kelas...macam ni lah lebih kurang yg sempat tertangkap di telinga cikgu anis:

azmi : esok-esok aku nak kawin 3

naien : amboi-amboiiii ko nak kawin 3 ye...aku pulak nak kawin 6...!!

cikgu-cikgu : kah kah kah...(apa lagi...kami ketawa tergolek2...sempat lagi tu pk bab kawin...bukan 1 bukan 2..tapi 6....mazhab mana la plak tu naien oiii hehe)


DIALOG 3:

ni plak dialog lucu naien tentang gigi..kalau tak salah cikgu, gigi naien baru jer tercabut....maka berceritalah naien...

naien : aku rasa minggu depan gigi palsu aku ni tumbuhlah..

cikgu anis : apa naien? gigi palsu?

naien : ha la...gigi saya ni baru tercabut...minggu depan tumbuhlah gigi palsu saya ni cikgu..

tak pernah2 manusia di muka bumi ni tumbuh gigi palsu..tapi si naien ni tetiba bleh tumbuh gigi palsu hehehehe...


DIALOG 4 :

Memandangkan setiap hari Jumaat ada subjek Pendidikan Jasmani...maka setiap kali sebelum hari Jumaat murid2 akan bertanya pada cikgu sama ada perlu pakai baju sukan atau uniform sekolah...

saffura : cikgu...cikgu...hari JUMAHAT pakai apa?

cikgu anis : apa dia saffura..bleh ulang sekali lagi?

saffura : ishhh cikgu ni ...saya tanya hari JUMAHAT nanti pakai apa? baju sukan ke baju sekolah?

sejak bila pulak la hari JUMAAT bertukar kepada hari JUMAHAT ni saffura oiii...cikgu mintak saffura buat latih tubi menyebut hari Jumaat..tapi akhirnya...Jumahat jugak yg saffura sebut...kesian saffura

2 comments:

Chika said...

Comel budak2 ni....hehehe ske buat lawak kiut taw...

Cikgu said...

memang pon ika...tersangat comel n kiut...macam cikgu dia la jugak hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...