Followers

Tuesday, November 9, 2010

Perkhabaran Dari Bilik Sakit Puan ;) hehe

minggu ni cikgu anis sedikit kepenatan menguruskan ibu mertua yg telah pun berangkat ke mekah pagi tadi...alhamdulillah segalanya berjalan lancar...rasa teringin yg membuak2 tgk rombongan haji tadi...harap2 murah rezki cikgu n suami untuk ke sana suatu hari nanti...amin..

seawal 3.30 pg cikgu sekeluarga dah memaksa mata utk dicelik..huhu...ibu mertua perlu berada di kelana jaya sebelum pukul 5 pg...kat sana sempatlah cikgu anis berjemaah dengan bakal jemaah haji...terasa seolah2 cikgu salah seorang yang akan menunaikan haji ke baitullah..

selepas ibu mertua dan kakak ipar hilang dari pandangan 4 mataku ini...maka semua ahli beredar ke restoran utk mengisi tangki perut...waktu ni perut bahagian kanan cikgu berdenyut2 menunjukkan tanda2 yg kurang baik...udah ler pas ni nak pi check up perut utk cyst...risaunya hati kalau2 kesakitan tu tanda2 cikgu perlu dioperate segera...ohhhhh tidakkkkkkkkkkkk...dalam dok sakit tu..mulut ni masih berselera mengunyah roti canai telur dan menghirup air laici (sejak mengandung ni...asyik minum laici jek...)...fuhh sedappp

ingatkan lepas makan kurang la skit sakit tu...tapi tak jugak...berdenyut2...kekadang terasa seakan2 ada bola golf kat sebelah kanan perut...aduhh risaunyeee...hatiku jadi tak keruan...mula2 cikgu anis memandai2 mencari sebab musabbab kesakitan itu...cikgu suruh en asben berenti kat mana stesen minyak..agaknya tadi tak sempat membuang hajat maka terasa tekanan yg kurang menyenangkan pada perut sebelah kanan...hajat dah termakbul...tapi rasa sakit tu tetap gak tak hilang...

sampai di hospital 9.30pg..mak oiii ramainye orang...(suasana biasa kat hosp kerajaan...tapi saje buat2 tak biasa huhuhu)...sementara nak jumpa doktor tu ada la 3,4 kali cikgu bertukar seat...sempat 3 kali membuang air terkucil..opss air kecil...sesambil dok menunggu tu..sempat la menyembang dengan ahkak kat sebelah...perutnya dah besauuu..kekadang terdengar bunyi ahkak tu menahan sakit...rupanya dia tengah tahan sakit nak bersalin,selang 5 min jek sakit...tapi kagum siap bleh menyembang macam2 dengan cikgu anis...gelak2 lagi tengok rancangan abg misai (sarjan ape ntah)...

setelah hampir 2jam setengah menunggu...akhirnya tibalah turn cikgu anis...rasa cam nak lari balik pun ado...alahai omakk...den takut kena operate huhuhu...masa 1 appointment dapat doc pompuan...dalam perkiraan cikgu haruslah dapat jumpa doktor yg sama...huk alohh salah la pulok perkiraan cikgu anis..kali ni dapat doc lelaki yg comey aje saiznye..muda trang ting tung lagi...tak tau la dah kawin ke belum,..macam belum (erkk..aapa kena mengena doc ni kawin ke idak dalam entry cikgu ni...tak de kaitan langsung...abaikan aje hehe)masuk2 aje tak sempat nak duduk...doc terus suruh baring di katil yg empuk bagai katil hotel hehehe...pastu doc kata nak scan melalui jalan yang malu2 tu sebab doc nak decide sama ada perlu di operate segera atau tak...haduiiii laaaa....tensen tul kalau buat scan kat situ...dah la asyik kena dengan doc laki...yg dulu berumur skit..kali ni muda la pulak...ayokkkk...malu malu....sib baik en asben ada meneman....nak tau apa kata doktor?

sebaik je scan...doc kata...uishh besar betul cyst cikgu ni..alamakkk sah sah kena operate segera kata hati nuraniku huhu....pastu tiba-tiba...eh eh...silap la...y tadi tu kantung baby...bukan cyst hehehehe...buat suspen jek doc ni...berdebar2 jantung ai tauu...puas doc mencari benda alah yg cikgu tak suka tu (apa lagi en cyst tu ler)....kali ni..berita sangat menggembirakan lagi mengujakan...doc kata..eh eh...tak de pun cyst cikgu...bior betulll...seronoknye kalau dah kecut..tapi apo ko bondo yang den dok sakit2 kat perut lagi ni...pastu doc guna scan tang parut plak...huhh legaaa....rupanya en cyst tu ada...mungkin terlindung dengan kantung baby...kata doc lagi may be cikgu rasa sakit tu sebab baby menendang...yeke?..ntah lah...tapi ada kemungkinan juga cyst cikgu dah menyebabkan tiub dah berbelit...sbb tu sakit...bila doc ukur saiz cyst kali ni...cikgu rasa lega...saiz panjang x lebarnya dah kurang dari 5cm...dulu bentuknya memanjang..sekarang melebar plak..doc kata kalau saiz macam ni..cikgu tak perlu dioperate..ALHAMDULILLAH SYUKURRRRRRRR....

hari ni jugak...cikgu n en asben dapat tahu jantina baby...jeng jeng jengggg...ada sape2 dapat teka? utk kak mas,jiran depan rumahku n ju sebelah rumah..insyaAllah luqman n rayyan ada geng utk main bola sepak hehehe...tak dapat la kita nak berbesan utk kali ni ye cik mas huhuhu...tunggu turn yg seterusnya plak hahaha...yg paling best...dapat tengok baby melambai2...amboiii beronok2 dalam perut mama ye...sesambil tu tolong tendang2 skit cyst yg berbelit tu kasi betul positionnye...pastu kalau nak sambung main berenang pun tak pe..ekekekeke

sekian...

8 comments:

ummu luqman said...

hahaha.. alhamdulillah.. bakal syed ler ni ye. takpe2. anak no 2 akak hrp2 pompuan ler.. dpt cucu syarifah ke syed ke.. kehkehkeh..

p/s: sblm bc blog anis mmg dah agak mesti lelaki ni sbb awal2 lg dah nmpk kan. mcm luqman dulu 14weeks dah nmpk dah bebird dia..

Cikgu said...

kah kah kah...tergelak besau den sambil menahan perut yg sakit nyut nyut ni bila baca ayat last kak mas...'bebird' kekeke...comey la plak word tu...aritu sape tengok perut anis seme teka pompuan,sape yg tengok anis makan banyak mesti teka anak lelaki..akhirnya terjawab sudaa

Melorian said...

tahniah huhu...lega. ni yang aku rasa nak gi scan jugok ni...

Oyis said...

tahniah kak anis n abg syed! eh, utk batch k anis ni, ramai yg pregnant kan anak laki la noris tgk. naufal pon expecting boy. k chik anak pompuan ke? ni noris teka tgk perut dia dlm gmbr g cameron la. betul ke? betul ke?

Cikgu said...

cik kak :tok payoh tunggu2...gi jer scan...hehehe

noris: tenkiu...kak cik tak tahu lagi gegel ke boboi...kak anis rasa gegel....hehe...

IBNU said...

ai..p brunei nah dio...mne ole2..hehe

IBNU said...

amboi2..p brunei nah dio....mne ole2..haha

Cikgu said...

nok gano doh ore nok bawok kito...sayang bini la namanya tu hehehe...ole2 tak dok ssini...tok jual hehe...hmm..actually IBNU ni sapo eh hihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...