Followers

Monday, October 19, 2009

Tulis Jawi

yuhuuuuuuuuuuu...i'm back...berkurun tak menjenguk blog sendiri n blog kengkawan..lepas raya aritu tetiba je mood nak berblog kekeringan...ni kiranya nak panaskan enjin balik..tapi tak tau la leh bertahan lama mana hihihi...arini kita nak cite tentang sorang anak dara kita yg manis dan rajin orangnya..

Miera ni hobi dia memang la suka menulis...tu tak masuk bab membaca lagi..dia sangat suka baca surat khabar...kalau suruh Miera baca..fuhh gerenti kalah pembaca berita kat tv3...Miera ni sebenarnya lum pandai membaca dan mengeja...tapi kalau mintak miera bacakan surat khabar..fuyyoo macam betul2 baca. hakikatnya miera tengok gambar dan buat cerita daripada gambar tu...walau pun tak pandai baca,sekurang2nya miera pandai bercerita dan mengolah apa yg dilihat...

kalau menulis plak...huishhh surat chenta pun boleh hehehe...nak jadi cerita,satu hari tu kita saje menyinggah ke kelas Miera...layan sembang dengan kawan2 Miera sementara Miera plak kusyuk bebenor menulis. Lalu kita pun bertanya la kat Miera ni...

cikgu anis : Miera tulis apa tu?
Miera : ....saya tulis jawi cikgu (jwb miera dgn penuh konfiden)
cikgu anis: Boleh cikgu tengok ? (terheran sendiri sbb sebelum ni tak penah tgk miera tulis huruf jawi. kat kepala ni mula terbayang huruf2 jawi yg ditulis miera)


Haaa..ni dia tulisan jawi miera...
hehe..amacam ada rupa huruf jawi ke? nape cikgu anis tengok cam tulisan rumi je miera oii...haduii beriya cikgu nak tengok..macam ni rupanya tulisan jawi miera...:)..pandai betul anak dara cikgu yg sorang ni..apa pun tulisan miera memang cantik dan kemas...siap ada tarikh tu...72hb Mac...uiii kalendar mana miera refer ni hehe

4 comments:

Anakkhas said...

betul ke anis dia boleh bercerita berdasarkan gambar menarik tu.. anis rakam la masuk dalam blog... skam3 ada seorang yang ajaib gunting kertas jadi objek binatang tak perlu lukis.. sekyen 19 ada sorang susun puzzle cepat gila..kalau sekolah anis ada sebarkanlah bakatnya.....

m4rilyn said...

anak yg berbakat nie anugerah Allah tp kat mesia kita tercinta nie bakat anak istimewa xramai yagn pandang...toi tak?
bila kita renung..bakat yg ada pada mereka lagi baik dari kita yang normal ni

Anis said...

anakkhas: nanti la saya cuba rakam..miera ni pemalu skit orangnya...tapi pertuturan dia kureng jelas la azrin...hanya cikgu dia yg bleh paham...


eli : betoi tu eli...tapi adi putra tu ada la jugak yg nak pandang...

m4rilyn said...

kan...i dun c any klebihan budak tu..just math dia bagus n parent yg tlalu nak name
for me anak istimewa lagi bagus kita expose, bg dorang semangat terus hidup

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...