Followers

Monday, February 27, 2012

Ragam Firas

video


assalamualaikum...

hari ni cikgu just nak tempek video firas main bola sepak...suka sangat tengok video ni....genap firas 10 bulan, dia berani2 melangkah...memula 2,3 steps..pastu makin lama makin banyak...sekarang bukan main konfiden lagi nak berjalan....kekadang tu merangkak jugak...dan yang terkini firas dah pandai tendang bola....aishhh minat bola betul la hero kecik ni...kalau rajin tengok ler video kat atas tu....pantang ayah dia cakap 'kick the ball'...dia mesti terkedek2 pergi dekat dengan bola pastu tendang...so sweetttttttt...cayang firas...

rasa takjub dengan ciptaan tuhan ...budak sebesar firas yang belum boleh bercakap pun bleh faham arahan....dah besar panjang nanti jangan plak susah nak faham arahan yer firas...mama n ayah selalu doakan firas jadi hamba allah yang beriman dan anak yang soleh...aminn

kalau cikgu tanya firas nak makan? mulut mesti ternganga sambil mata tengok ke dapur...hehe..chumill sangat...kalau bangun tido meragam....tak susah dah nak pujuk...tanya jer firas..."mana ball?"...terus berenti nanges...n merangkak pergi cari bola....yang terkini firas dah pandai tunjuk dengan jari telunjuk....respon paling cepat..tunjuk kat bola la...hehe peminat bola no satu abad ini...

tapi ada  perkataan yang susah sangat firas nak faham dan mungkin juga tak nak faham...SABAR! atau NANTI!...aduiii....terseksa cikgu tau kalau time masak....selagi tak dukung, firas akan bergayut kat kaki sambil nangis teresak2...bagilah isyarat macam mana pun...ayat pendek macam mana sekali pun...Firas buat2 tak nak faham...huhuhu....tensennn aii...sekarang ni cikgu tengah nak latih firas makan sendiri...nampaknya masih belum berjaya...dia nak sentuh makanan...tapi lepas sentuh ...firas tak pandai nak suapkan ke mulut...hurmmm...ada tips??

dan yang agak memeningkan kepala cikgu sekarang ni...firas susah nak makan...makanan dia, mesti makan sesuap dua jer...sibuk nak makan apa yang ada di pinggan mama n ayah...camno tu...??sampai dah buntu nak bagi makan apa....dah la berat tak naik..aduhaiiii anakku

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...