Followers

Thursday, September 23, 2010

Kisah Haru Biru

Sebenarnya cikgu anis baru jek baca blog pn ana suzana...lucu mengenangkan kisah sirap manis ana suzana...tup tup tup teringat kat abang ipar yang pernah makan malam kat umah cikgu anis.

tahun lepas, dalam perjalanan ke KL,abang ipar sempat singgah ke mahligai ciput cikgu anis kat shah alam ni...kebetulan masa tu cikgu anis masak sambal tumis ikan bilis peberet cik asben...suka bebenor cikgu anis tengok abang ipar n en asben menambah2 nasi dek kerana terkena penangan sambal ikan bilis cikgu yg marbeles tu ekekeke...
walau pun tak de pujian yg terkeluar secara zahir,dari gaya mengunyah dan menambah disertakan dengan peluh yg memercik tu..cikgu bleh agak la...sambal bilis tu kena dengan selera abang ipar. Lagi pun itu je la satu-satunya resepi yg cikgu anis tau masak dengan marbeles...

maka kembang la lobang hidung cikgu bila sambal bilis hampir licin dikerjakan dua beradik itu...tapi kembang lobang hidung cikgu tu tak lama...esoknya cikgu terima berita daripada bapa mertua ttg abg ipar yg terpaksa masuk ward sbb kena operate...terkojut unta la cikgu anis dibuatnye...rupa2nya apendiks abg ipar dah teruk...lepas balik dari rumah cikgu...abang ipar sakit perut yg teramat sampai memaksanya ke hospital dan dibedah...

aduhh rasa bersalahnya...walau pun en asben dan abang ipar kata tak de kena mengena dengan sambal bilis tu...hati tukang masak yg tak pro ni tetap rasa tak sedap hati...maka kecutlah kembali lobang hidungku kepada bentul yg asal....huhuhu haru haru....

2 comments:

Chika said...

Hehehe... lawak la anis. X de kene mengena tu tapi kita si tukang masak ni biasalah. Mesti cuak jugak kan...

Cikgu said...

huhuhu cuak teramat ika oiii

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...