Followers

Wednesday, April 28, 2010

Gelagat Pak Din n Kengkawan

Sejak pak din dah sihat ni....kenakalannya kembali menghuru harakan kelas pendidikan khas....tak habis habis nak usik cikgu2 yg come lote semuanya...bila pak din demam...cikgu plak rasa kesunyian...

pak din ni sebenarnya boleh dikatakan glamer sejak cerita hangat tentang gelagatnya di blog cikgu anis ni...ramai gak yg dok mintak suh tempek gambar hensem pak din...insyaAllah hari ni peminat2 pak din bleh la layan gambar pak din yg paling hensem di abad ini hahaha....apa pun sesambil layan gambar pak din n the gang..cikgu nak kongsi skit tentang aktiviti yg dijalankan di pendidikan khas sk jalan u3...mana tau kot2 bleh bagi inspirasi kat cikgu2 yang lain...jom kita layanzz gambar...

Aktiviti Kemahiran Hidup : Penyangkut Kunci
Pembimbing : Pn. Norzilawati
kelas : Kristal



untuk pengetahuan semua, inilah Pak Din the most hencem boy in the world hehe...comelkan senyuman pak din...waktu ni pak din tengah melicinkan blok kayu menggunakan kertas pasir...blok kayu ni akan digunakan utk buat penyangkut kunci..sori ler baru teringat gambar penyangkut kunci yg dah siap lupa nak amik la plak...nanti cikgu anis update len kali ek...




ni plak gambar kawan pak din yg tgh kusyuk menebuk lubang utk letak panyangkut (bentuk cam mata kail)...nama manjanye...abang amar...abang amar ni memang pemalu orangnya...nak amik gambar pun susah...asyik tunduk memanjang...kalau menulis pun sama...dagu mesti kat atas kertas...kalau nak suh angkat kepala...cikgu kenala panggil 'amar handsome boy mana ye?'...nanti abang amar akan cepat2 tegakkan kepalanya dan tersenyum sampai ke telinga...kuat perasan betul..amar ni kalau bercakap...suara dan gaya pertuturannya mesti cam kartun...(pengaruh kartun menguasai diri hahaha)

href="http://2.bp.blogspot.com/_zfKOGGiqnVA/S9gSc9x02xI/AAAAAAAAAe4/KsfOpVOtQSc/s1600/5.JPG">
ni plak gambar pak din nak tunjuk 'peaceeeeeee'....orang lain buat peace pakai dua jari jek...tapi pak din punya peace sampai 5 jari hehe...sesungguhnya pak din adalah seorang pencinta keamanan paling tegar...5 jari beb hehehe

Aktiviti Pendidikan Muzik : Nyanyian dan Lakonan Bangau oh Bangau
Pembimbing : Aku lerrr
kelas : Jed

ni plak geng2 kelas sebelah pak din...murid kelas jed ni kiranya murid yang kurang lemah berbanding kelas kristal...so senang la skit nak ajar menyanyi dan berlakon memandangkan murid2nya tidak mempunyai masalah pertuturan..rata-ratanya adalah slow learner....ni ler gambar watak-watak dalam drama sebabak di radio era Bangau oh Bangau...jom layan gambar sproting murid-murid cikgu anis...


gambar si rumput,ikan dan ular...topeng ni murid-murid warnakan sendiri dengan crayon...pastu cikgu anis ratakan dengan tisu supaya nampak lebih kemas.



ni plak gambar si kerbau n katak..seronok bebenor diaorang dapat pakai topeng...sampai berpeluh2...



si bangau kurus n kayu api basah.....


yang ni gambar kelas pak din...geng2 pak din pun terliur nak mencuba pakai topeng2 ni...selagi tak bagi pakai...maka tak dapat la cikgu anis melaksanakan proses pengajaran dan pembelajaran pada hari itu...dah bagi pakai bukan main seronok plak diaorg...sampai waktu nak balik baru pak din benarkan cikgu anis tanggalkan topeng...

walau pun diaorang ni tak sehebat kanak2 normal...tapi cikgu kagum dengan kalian...anak-anak cikgu ni boleh berlakon dengan dialog ciptaan sendiri...walau pun agak berserabut...tapi cikgu bangga...sekurang-kurangnya cikgu tahu anak-anak cikgu tak kurang hebatnya berbanding murid di aliran perdana...tahniah anak-anakku...:)..nanti kita berlakon lagi ekk

2 comments:

Anakkhas said...

tahniah cikgu anais pnp yang sangat baik... memang segak semua murid cikgu anis.... bila nak hias kelas nampak kosong lagi he..he....cikgu anis jadi guru muziq yer? baru nie ada perjumpaan guru di sekolah cina usj cikgu ani ada ke? saya tak kenal cikgu anis tapi nak juga jumpa...

Cikgu said...

hehe...skrg kelas dah berseri skit...dah cat ala ala wall paper lagi...semua yg datang asyik memuji aje...sampai hidung susah nak kempis hehe...saya jadi cikgu matematik,muzik dan cikgu agama...ustazah rock la ni hihihi...sebut pasal perjumpaan ni la yg sedih skit...kami tak dimaklumkan pun...tak tau langsung..ari ni baru dapat tahu tentang perjumpaan tu...frust sungguh...anakkhas dah pernah jumpa cikgu anis masa olahraga tahun lepas tapi anakkhas tak kenal cikgu anis..masa tu sekolah saya bekerjasama dengan sekolah alam megah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...