Followers

Wednesday, January 20, 2010

Hari Pertama...

21 Jan 2010...adalah merupakan hari pertama aku memulakan tugas di sekolah baru...yang sememangnya teramat baru...(dibuka sept 2009)...memang jauh berbeza dengan sekolah yang baru aku tinggalkan...suasananya tidak semeriah sekolah lamaku...almaklumlah...sesi pagi hanya tahun 4 dan 5 sahaja..aku difahamkan murid sesi petang lebih ramai..so cikgu pun lebih ramai di sesi petang...

memandangkan aku ni cikgu pendidikan khas...makanya tidaklah berniat di hati nurani ini nak bercerita panjang lebar tentang perkara lain...setelah berpuluh juta kali berfikir nak tukar sekolah ke nak stay je ngan sekolah lama keputusan tetap tak bleh dibuat...dalam dok fenin2 kefala..tup tup pagi semalam PK HEM sekolah menyerahkan surat dari PPD...aku diarahkan pindah atas kepentingan perkhidmatan...glupppp......kalau korang tanya apa perasaan aku waktu tuh...aku sendiri pun tak tau nak cakap ...nak kata hepi..hepi la jugak..tapi tak de la sangat...nak kata sedih...sedih la jugak....ape pun perasaan waktu itu sudah tidak penting...yg pentingnya esok pagi aku dah kena pi ngajar kat sekolah baru yg jauhnya bertambah dalam 3-4km dari sekolah lama huhuhuhu....aku redha....

seawal anak semut bangun pagi...aku dah mula drive ke sekolah...ehem ehem..sekolah baru la katakann kena la jaga imej diri....7.15pg sampai ke sekolah....ku tengok kete cikgu ada la sebijik dua...fuhh...aku antara yg awal...cepat2 nak pi punch....aiseyymannnn...pejabat lum bukak la pulak...hmmm..

ape pun kehadiranku disambut baik dan senang hati (ye ke...ke aku jek yg perasan) oleh murid2 dan juga parents yg dah 2 thn mengenali cikgu anis...(ekceli diaorg ni dulu murid sekolah lama aku)...walau pun kelas pendidikan khas di sini serba kekurangan dek kerana baru je mula beroperasi 4 jan 2010....tapi aku rasa ok la...cumanya..den capek sbb kelas dah buka 2..cikgu pun 2 gak...maknanya...aku dan cikgu naza mengajar tanpa rehat...wah capekkkkk

4 comments:

Arzalila Razali said...

cikgu tukar sekolah baru?? sekolah mana? apsal tukar? sekolah lama tu tak best ke nis?

Anis said...

hehe....dah tukar ke sk jalan u3...kat subang perdana....bukan tak best....kat sekolah lama tu lagi best...member pun best2...bos pun baik...tapi tenaga cikgu anis diperlukan kat sekolah baru tu...program pendidikan khas baru buka kat situ...anak ila darjah 1 ape?

Anakkhas said...

assalammualaikom........

tahniah anais dapat peluang bukak sekolah baru lagi..... anakkhas rasa kalau kita berhijrah pasti akan ada sesuatu yang baru yang kita dapat... ingat nabi junjungan kita pun berpindah bagi mengatur stratigi baru dalam islam...ambil contoh dan kita mulakan stratigi baru dalam hidup...pastikan kelemahan yang laludan kesilapan yang lalu(jika ada) tidak berulang) anis ambil gambar kawasan sekitar kelas dan sekolah anakkhas nak tahu gak apa kelebihan yang anis ada di sekolah baru....(bukan menyibuk cuma nak tahu...he.he....anis nak kawan lagi ker ngan anakkhas?)

Anis said...

wsalam...

hehehe...ada ka tanya cam tu....lawan lagikan ingat apatah lagi kawan...persahabatan perlu diteruskan cewahhh...actually bukan anis yg bukak program baru tu....anis sekadar membantu...dah tak jadi penyelaras...nak rehat plak...tapi memang betul la...berhijrah ke tempat baru yg serba tak ada...menaikkan semangat cikgu anis untuk menata rias bilik yg seciput tu ekekeke...hmm...tentang gambar yg anakkhas mintak tu...insyaallah akan diusahakan.manala tau kot kot anakkhas terpikat nak berkhidmat di sekolah ni plak hehehe...sonang hati la cikgu anis n cikgu naza ada hang kebun yg rajin dan kreatif...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...